جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » بنی اسرائیل و بنی اسماعیل – داستان حسادت یهود

بنی اسرائیل و بنی اسماعیل – داستان حسادت یهود

نویسنده :اسماعیل شفیعی سروستانی

 در سوره نساء آیه ۵۴ می‌فرماید : یهود بدین دلیل نسبت به رسول خدا حسادت می‌کند که ما آن علم مخصوص را به آل ابراهیم(رسول خداواهل بیت) داده‌ایم.دشمنی وحسادت ریشه ‌دار بنی اسرائیل نسبت به بنی اسماعیل به این امر برمی‌گردد.(( أَمْ یحَْسُدُونَ النَّاسَ عَلىَ‏ مَا ءَاتَئهُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ فَقَدْ ءَاتَیْنَا ءَالَ إِبْرَاهِیمَ الْکِتَابَ وَ الحِْکْمَهَ وَ ءَاتَیْنَاهُم مُّلْکا عَظِیمًا=ترجمه : بلکه حسد مى‏ورزند با مردم (یعنى پیامبر و مسلمین) چون آنها را خدا به فضل خود برخوردار نمود. که البته ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت دادیم و به آنها ملک و سلطنتى بزرگ عطا کردیم.))

در دستگاه دین، شجره جاویدان خلافت که همان شجره طیبه‌ای است که اصل و ریشه‌اش ثابت و شاخه‌هایش به آسمان می‌رسد، شجره رسالت و خلافتی است که ریشه آن ابراهیم خلیل(ع) و آخرین ثمره شاخه آن حضرت امام عصر(ع) است. این شجره، دارای یک ریشه و دو بدنه شد.یکی کوتاه بنام شجره بنی اسرائیل و دیگری بلند به نام شجره بنی اسماعیل.

بی‌اطّلاعی از راز و رمز بسیاری از مناقشات مزمن و ریشه‌دار از یک سو و بی‌خبری از تقدیر کلی الهی و اراده حضرتش که مبیّن ابتدا و انتها و مسیر عمومی حرکت عالم و آدم است از سوی دیگرباعث وموجد لغزش‌ها،خطاهاو بالأخره شراکت غیرمستقیم­ومستقیم درجنایتهای بزرگ جنایتکاران می‌شود.حتّی اگربه اندازه تراشیدن قلم یااظهار نظری شودکه جنایتکاران بتواند از آن بنفع خودبهره ببرد،تاچه رسد به همراهی وشراکت تولّی جستن به ولایت طاغوت که آن سخنش جداست…

قرن‌ها از کینه یهود و بنی‌اسرائیل علیه خدا، دین خدا و بندگان خدا می‌گذرد. همه تاریخ گذشته، مشحون این کین‌کشی است. صورت‌های مختلف آن رادرقتل وغارت وتحریف می‌توان سراغ گرفت. چه از فاصله سه هزار ساله میان حضرت ابراهیم، خلیل الرّحمن تا بعثت رسول ختمی مرتبت و چه پس از آنکه جمعاً پرده از ۴۴۰۰ سال جرم و جنایت بنی‌اسرائیل علیه انسان،خدا و جهان می‌گذرد. هیچ پرسیده‌ایم راز این همه جنایت چیست؟
شاید به قول جناب حجّت الاسلام موسوی زنجانی بتوان این همه جنایت را در دو نوع قتل خلاصه نمود.قتل انبیاء و اولیا و اوصیاکه به منزله قطع ارتباط انسان باوحی وعلم مخصوص نازل شده برای انبیا است و قتل نفس.

فقدان شناخت و عموم درک رازاین قتل عام باعث بروز سوء تفاهم، موضع‌گیری‌های گوناگون و تفاسیر خودبنیاد در تاریخ دین و دین‌داری شده است.

تقدیر کلّی و نقشه الهی بر این قرار گرفته بود تا علم و سایر میراث انبیا و اوصیا دست به دست از اوّلین وصی یعنی؛ حضرت هابیل(ع) منتقل و دست آخراز طریق پیامبر آخرالزّمان، به سلسله اوصیا و آخرین وصیّ ایشان حضرت صاحب الزّمان، مهدی موعود(ع) برسد.

تا ایشان به عنوان مهدی موعود، وارث میراث همه انبیاء و اوصیاء، حرکت عمومی و ابدی بشر را حول محور اسلام و کعبه هدایت کند و بالاخره حاکمیت جهانی دین را اعلام نماید.

آخرین پیامبران بنی اسرائیل،حضرت زکریا،یحیی و عیسی(ع)به پیروان خوداعلام فرمودند که نبوت از ما بنی اسرائیل در حال قطع شدن و انقراض است و نوید پیامبر خاتم از نسل بنی اسماعیل را دادند.جدّ رسول خدا،معدبن عدنان، از نوادگان حضرت اسماعیل بود.

گوئیاازهمان روزاوّل،بزرگ‌ترین فضیلت و خصوصیت وصی رسول‌الله بودن، قبول«مظلومیت و شهادت» بود. چنان‌که، هابیل، به عنوان اوّلین وصی، در مظلومیت به شهادت رسید.این رسم ماند تا آن زمان که به اذن خداوند، آخرین وصیّ رسول آخرالزمان در پرده غیبت قرار گرفت وضمن قبول مظلومیت تام،ازشهادت درامان ماندتاتوسط ذخیره خداوندامکان تأسیس حکومت جهانی رافراهم شود.

در دستگاه دین، شجره جاویدان خلافت که همان شجره طیبه‌ای است که اصل وریشه‌اش ثابت وشاخه‌هایش به آسمان می‌رسد، شجره رسالت وخلافتی است که ریشه آن ابراهیم خلیل(ع)و آخرین ثمره شاخه آن حضرت امام عصر(ع) است. این شجره، دارای یک ریشه و دو بدنه شد.یکی کوتاه به نام شجره بنی اسرائیل و دیگری بلند به نام شجره بنی اسماعیل.
پس از ابراهیم(ع)، شاخه کوتاه از حضرت اسحاق شروع شد و در پسر او حضرت یعقوب، دارای دوازده شاخه شد. هر شاخه به نام یکی از ۱۲ پسر حضرت یعقوب که اسرائیل نامیده می‌شد مشهور است.

از نسل حضرت یعقوب ، پسر اسحاق ، ۴۸پیامبر به ظهور رسیدکه به انبیای بنی اسرائیل مشهورند . پس از ایشان ، نبوت از شاخه کوتاه منقطع گردید و در شاخه بلند یعنی بنی اسماعیل امتداد یافت تا حضرت رسول خاتم(ص) و دوازده وصی‌ّ ایشان پای به عرصه زمین بگذارند.

در سوره نساء آیه ۵۴ می‌فرماید: یهود بدین دلیل نسبت به رسول خدا حسادت می‌کند که ما آن علم مخصوص را به آل ابراهیم (رسول خدا و اهل بیت) داده‌ایم.

دشمنی و حسادت ریشه‌دار بنی اسرائیل نسبت به بنی اسماعیل به این امر برمی‌گردد.

تمام انبیای عظام الهی دارای ۱۲ وصی یا خلیفه بودند. هنگامی که نوبت به دوازدهمی می‌رسید پیامبر بعدی مبعوث می‌شد.

آخرین پیامبران بنی اسرائیل،حضرت زکریا، یحیی و عیسی(ع)به پیروان خوداعلام فرمودند که نبوت ازما بنی اسرائیل در حال  قطع شدن و انقراض است و نویدپیامبرخاتم ازنسل بنی اسماعیل را دادند. جدّ رسول خدا، معدبن عدنان،ازنوادگان حضرت اسماعیل بود.

بنی اسرائیل،از زمان آخرین پیامبر خود وخلافت آخرین وصی۶۰۰ سال فرصت آماده شدن برای استقبال ازپیامبر آخرالزمان را داشتند،امّا آنان، به جای آماده شدن،درکار رخنه وفساد و توطئه وارد شدند.

در طی همه این قرون و حضور انبیای بنی اسرائیل و مأموریتشان برای هدایت این قوم سرکش دین حنیف توسط اعقاب اسماعیل،بنی‌هاشم وخانواده عبدالمطلب حراست می‌شد در گوشه‌ای دور دست از جزیره‌العرب و برخی نقاط دیگر.

به استناد سخن برخی از بزرگان، جان‌مایه و روح دین و فرهنگ و ادب ایرانیان، برگرفته و برخاسته ازدین حنیف حضرت ابراهیم(ع)بوده.علت قرابت وهم‌نوایی فرهنگ وادب اسلامی و شیعی بافرهنگ و ادب خالص و بی‌پیرایه ایرانی هم به همین امر برمی‌گردد.

حساب اشرار یهودی گوساله پرست با پیروان حضرت موسی کلیم الله جداست.

قبل از بعثت رسول خاتم(ص) به خاطر اعلام اوصیای حضرت عیسی(ع)، مردانی از سراسر جهان خودرامنتظر دیدارپیامبرآخرالزمان می‌شناختند ومترصّداعلام بعثتش بودند. از جمله، ایرانیان و از جمله سلمان فارسی،که خود در زمره مستقبلان از این پیامبر مکرّم است.

چنانکه می‌دانیددرعمر بلندخودوازعصرجوانی برای کشف حقیقت ودستیابی به رسول خدا (ص)، دیار خود را ترک کرد. آثار النبوه و میراث الرساله، عبارت بود از عصای موسی، تابوت عهد،پیراهن یوسف،خاتم سلیمان،نعلین شیث وتیروکمان اسماعیل وسایرآثاررسالت . این آثار و امانات توسط اوصیای حضرت عیسی که ۱۲ نفر بودند دست به دست گشت تا آنکه توسط ربی باسط،که دوازدهمین وصی بود،درآستانه بعثت پیامبرورسول جهانی اسلام، بواسطه سفارش حضرت عیسی(ع)به دست سلمان فارسی رسید.درهنگامه‌ای    که آخرین وصی در شرف رحلت بودند و سلمان، سلمان فارسی «منا اهل البیت» شد.

انبیای بنی اسرائیل، مدّت مأموریتشان کوتاه، مخاطبانشان مخصوص و محدود به بنی‌اسرائیل و اولاد و ذریه یعقوب(ع)بود و در مقابل، مأموریت رسالت بنی‌اسماعیل ابدی و جهانی و خلافت در میانشان نیز جهانی و همیشگی اعلام شده بود.

این انتقال میراث نبوت و همچنین خلافت جهانی بنی‌اسماعیل چیزی بود که اشرار یهود و نه مؤمنان موسی کلیم الله و اوصیای عیسی(ع) تاب تحملش را نداشتند.

مراسم ذبح حضرت اسماعیل ذبیح الله در منا، تدفین حضرت در حجر اسماعیل، سنّت نماز پشت مقام ابراهیم، حج گزاردن در مسجد الحرام مطابق سنّت حضرت ابراهیم(ع) همه وهمه نشانه‌هایی بودند تا همگان متذکر شوند ، مراسم ذبح ، جشن بقای ذریه وصیّ ابراهیم ؛  یعنی اسماعیل ذبیح الله است تا ثابت شود که پیامبر آخرالزّمان(ص) و مهدی موعود(ع) در صلب و ذریه اسماعیل است و محلّ ظهورش خانه خدا. ساخته شدن خانه خدا به دست ابراهیم، هاجر و اسماعیل،اعلام برنامه جهانی اسلام بود و دفن حضرت اسماعیل در حجر اسماعیل، نشانه‌ای برای حرکت ابدی بشر حول محور کعبه، تا دانسته شود و در این حرکت ذبح و شهادت در راه خدا و اسلام است. در مقابل بنی‌اسرائیل، سر در پی مسیح یهودی گذاشتند و سعی در احیای بیت المقدس یا کعبه اسرائیلی را که دو مرتبه توسط بخت النصر و در سال ۷۰ میلادی توسط فرمانده رومی ویران شده بود، کردند تا به حیله سنّت طواف و ذبح و قربانی را از آن خود اعلام کنند شاید که بتوانند تأسیس حکومت جهانی و ابدی را از راه جعل و تحریف و قتل و غارت از آن خود سازند.

اعلام بیت المقدس به عنوان پایتخت حکومت جهانی مسیح یهودی،تلاش برای تخریب مسجد الاقصی،ساخت پایه‌های هیکل سلیمان اطراف این مسجدوساخت گوساله سرخ موی از طریق مطالعات ژنتیک برای قربانی کردن در این معبد یهودی جملگی به این کین و حسد درباره بنی‌اسماعیل برمی‌گردد.

آخرین پیامبران بنی اسرائیل، حضرت زکریا، یحیی و عیسی(ع) به پیروان خود اعلام فرمودند که نبوت از ما بنی اسرائیل در حال قطع شدن و انقراض است و نوید پیامبر خاتم از نسل بنی اسماعیل را دادند. جدّ رسول خدا، معد بن عدنان، از نوادگان حضرت اسماعیل بود.

قبلاً درباره مسیحیان یهودی که عمدتاً در آمریکا و انگلستان زندگی می‌کنند سخن گفته‌ام بنیادگرایان انجیلی این کشورها، از طریق هزاران رساله در گوش مردم ساکن غرب می‌خوانند که عنقریب مسیح، ظهور می‌کند آن هم پس از جنگ اتمی آرمگدون در صحرای هارمجدون در فلسطین اشغالی، جنوب حیفا و با جعل و تحریف جناح شر و دجال را مسلمانان واعراب معرفی می‌کنند و جناح خیر و سلامت راحامیان اسرائیل. راز عداوت علیه شیعیان آل محمد(ص) هم به حمایت این قوم شریف ازذریه بنی‌اسماعیل وآخرین وصیّ پیامبر یعنی مهدی موعود(ع) برمی‌گردد که قرار است مؤسس حکومت جهانی و ابدی شود.

همراهان دیرین بنی‌اسرائیل یعنی بنی‌امیه و بنی‌عباس هم طیّ همه قرن‌های گذشته سعی در منحرف ساختن سلسله وصایت از بنی‌اسماعیل و انتقال آن به بنی‌امیه کردند تا شاید فرصت تأسیس حکومت جهانی را فرا چنگ آورند. در حالی که به شهادت تاریخ، یهود طیّ همه قرون گذشته و از فردای رحلت پیامبر(ص) در خانه بنی‌امیه لانه گزیده بود.فتنه‌گری در عراق و ایران، کشتار بی‌رحمانه فلسطینیان، سرمایه‌گزاری ۲۵۰ میلیارد دیناری عربستان برای کنترل وهدایت انتخابات عراق،ترور رهبران جنبش‌های اسلامی وشیعی،هدایت وحمایت ازگروه‌های تروریستی القاعده وجندالله وامثالهم، همه و همه در راستای حسادت و کین دیرینه بنی‌اسرائیل درباره بنی اسماعیل برمی‌گردد.

چنان که مفصلاً در بحث از قوم نشان شده و نقش ایرانیان در واقعه شریف ظهور گفته‌ام، این سرزمین وساکنان شریف آن،در زمره زمینه سازان قیام جهانی وصیّ رسول خدا(ص)و همراه و حامی این امام و نقش‌آفرین در تأسیس آن حکومتند.

به گواهی روایات حضرات معصومان(ع) از میان یاران خاص امام یعنی ۳۱۳ نفر، ۱۵۰ نفر ایرانی و برخی نیز ایرانی تبارند.

این نقش آفرینی درتقدیرکلی الهی وارد است چنان که، خلافت امام مبین از سلسله بنی‌اسماعیل و محو و نابودی شرک و کفر و نفاق در آخرالزّمان، قرار گرفته و در قرآن درباره‌اش به صراحت بیان شده است.

نباید مبدأ و مقصد و مسیر حرکت را از یاد برد و فریفته شیاطین و اشرار یهود شد.

اگر آن‌ها، با نیرنگ و دسیسه و تحریف آموزه‌های پیامبران پیشین، خود را،میراث بر، نیل تا فرات اعلام می‌کنندوتأسیس اسرائیل بزرگ را در وظیفه خود وارد می‌کنند و با زیر پا گذاشتن همه موازین به همه انبیا خیانت می‌کنند، خداوند تأسیس دولت جهانی رامخصوص پیامبر آخر الزّمان از نسل اسماعیل می‌داندچنان که آخرین وصیّ ایشان حضرت مهدی(ع)آن را عهده‌دار است.

حضرات معصومین(ع) در تفسیر فدک، مِلک و مُلک رسول خاتم را که به ذریه ایشان رسیده تعریف می‌کنند چنان که امام کاظم(ع)در محاجّه ومناظره باهارون فرمودند:«منظور از فدک، آن باغ و مزرعه معروف در اطراف مدینه نیست.منظورتمام کشورهای اسلامی،از یمن گرفته تا سمرقند، افغانستان و از آفریقا گرفته تا خزر و ارمنستان است.»۱در تاریخ آمده است که هارون به خاطر این تفسیر امام از فدک، امام کاظم(ع)‌ را شهید کرد. ۲

در دوره و زمان ما، واپس سه هزار سال بلکه بیشتر دلیل و برهان، جماعتی به ظاهر مسلمان و در حقیقت مسلمان صهیونیست ، در حمایت از بنی اسرائیل علیه بنی اسماعیل می‌خروشند، یاآنهارابه قتل می‌رسانندوبادست‌های بسته شهیدمی‌سازندیابا کشتاراولیاو علما و مقابله با فقها سعی درقطع ارتباط میان مردم وعلم دین می‌کنند.دیرنیست که خورشیدقدسی ازپس کوه ‌های غیبت سر برآورد. و لو کره المشرکون.

پی‌نوشت‌ها            :

۱- بحار، ج ۴۸، ص ۱۴۴

۲-  بحار، ج ۴۸، ص ۱۴۴

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*