پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » آیا پیامبران یا اولیاء الهی می توانند خلق کنند؟

آیا پیامبران یا اولیاء الهی می توانند خلق کنند؟

سئوال : آیا پیامبران یا اولیاء الهی می توانند خلق کنند؟

ج : احدی در عالم بطور مستقل قدرت انجام هیچ کاری،حتّی نفس کشیدن را ندارد از این رو خداوند عالم آن به آن و لحظه به لحظه به تمام مخلوقات خود آنچه را که مورد نیاز آنها برای بقاء و ادامه حیات آنهاست اعطاء می فرماید پس هر فعل و حرکتی در عالم به اذن خداست ولا غیرپس : اگر و فقط اگر، خداوند به کسی اذنی بدهد او قادر خواهد بود مطابق اذن الهی رفتار نماید و البته و صد البته اذن الهی غیر از رضای الهی است.

امّا :

آیا خداوند در عالم هستی اذن خلقت را تا کنون به کسی داده است ؟ یا خیر ؟

جواب :

(المائده : ۱۱۰)إِذْ قالَ اللَّهُ یا عیسَى ابْنَ مَرْیَمَ اذْکُرْ نِعْمَتی‏ عَلَیْکَ وَ عَلى‏ والِدَتِکَ إِذْ أَیَّدْتُکَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُکَلِّمُ النَّاسَ فِی الْمَهْدِ وَ کَهْلاً وَ إِذْ عَلَّمْتُکَ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَهَ وَ التَّوْراهَ وَ الْإِنْجیلَ وَ إِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَهِ الطَّیْرِ بِإِذْنی‏ فَتَنْفُخُ فیها فَتَکُونُ طَیْراًبِإِذْنی‏ وَ تُبْرِئُ الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ بِإِذْنی‏ وَ إِذْ تُخْرِجُ الْمَوْتى‏ بِإِذْنی‏ وَ إِذْ کَفَفْتُ بَنی‏ إِسْرائیلَ عَنْکَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَیِّناتِ فَقالَ الَّذینَ کَفَرُوا مِنْهُمْ إِنْ هذا إِلاَّ سِحْرٌ مُبینٌ .

 [یاد کنید]هنگامى که خدا فرمود: اى عیسى بن مریم! نعمتم را بر خود و بر مادرت یاد کن، آن گاه که تو را به وسیله روح القدس توانایى بخشیدم،که با مردم درگهواره [به اعجاز] و در میانسالى [به وحى‏] سخن گفتى، و آن گاه که تو را کتاب و حکمت و تورات و انجیل آموختم، وهنگامى که به اذن من از گِل،مجسمه‏اى به شکل پرنده مى‏ساختى،پس در آن مى‏دمیدى و به فرمان من پرنده‏اى زنده مى‏شد، و کور مادر زاد و شخص پیس را به اذن من شفا مى‏دادى، و زمانى که مردگان را به اجازه من [زنده از گور] بیرون مى‏آوردى، و آن گاه که [شرّ و آسیب‏] بنى‏اسرائیل را هنگامى که براى آنان دلایل روشن آوردى از تو بازداشتم، پس کسانى از آنان کافر شدند، گفتند: این [دلایل و معجزات‏] جز افسونى آشکار نیست. (۱۱۰)

  می بینیم به حضرت عیسی علیه السّلام قدرت خلقت، زنده کردن مردگان و… قدرتهای دیگری را داده است . پس اگر برای ادامه نسل پاکیزه بشر خداوند قدرت خلق حوریّه های بهشتی ویاهمسران مناسب را به آدم علیه السّلام عطا فرماید از سلطنت خداوند چیزی کاسته نمی شود . ویا اگر به پیامبر اکرم بالاتر از هر چیزی را که به دیگر انبیاء الهی عطا فرموده داده باشد جای تعجّبی نخواهد بود.و…

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*