پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » تلنگر : بجای نذری برای امام حسین به زلزله زده ها کمک کنیم….توقع داریم باورهای غلطی را که قرن هاست در ذهنشان زنجیر شده را براحتی کنار بگذارند

تلنگر : بجای نذری برای امام حسین به زلزله زده ها کمک کنیم….توقع داریم باورهای غلطی را که قرن هاست در ذهنشان زنجیر شده را براحتی کنار بگذارند

تلنگر:

می گویند: بجای نذری برای امام حسین به زلزله زده ها کمک کنیم؛ بجای هیأت محرم، به مدرسه سوخته ها کمک کنیم؛ بجای صرف پول برای ساخت ضریح جدید امام حسین ع به فقرا کمک کنیم ! به جای زیارت ائمه و حج عمره ، به درماندگان کمک کنیم .

ما میگوییم،چرا یک کمپین نمیزنید و بگید :

هزینهء یک ماه لوازم آرایش تان را ؛ هزینه دو هفته چالوس رفتن و ویلا گرفتن را ؛ هزینه کافی شاپ رفتن تان، هزینه ی روابط ناسالم با نامحرم را خرج زلزله زده ها کنید . . .

اصلاً بیایید هزینهء ماهها شارژ چت اینترنت تان را خرج زلزله زده ها کنید!

بیایید هزینهء نوشیدنیهای حرامی که میخورید را، شب یلدا خرج نکنید و ولنتاین نگیرید و پارتی برگزار نکنید و خرج زلزله زده ها کنید!

مشکل شما وضعیت زلزله زده ها و… نیست .  از شور و شعوری ست که امام حسین علیه السلام در دل و جان مردم می ریزد و از آن می ترسید. . .

و امّا دوستان :

ا- اینها به ما حسادت می کنند وقتی می بینند خودشان مثل حیوانات وحشی کثیفی مانند خوک شده اند بطوری که، حلال و حرام، محرم و نامحرم، بزرگ وکوچک ، … ارزش و ضد ارزش، برایشان یکی است ، در حالی که ما به ارزشهای الهی پایبندیم، و اجازه ی سوء استفاده به کسی نمی دهیم. پس چون نمی توانند مثل ماپاک و پاکدامن باشند: سعی می کنند ما را مثل خودشان کنند.

۲- کار شیطان همین است که برای اینکه کسی کار خوبتر را نکند ۹۹ پیشنهاد خوب به او می دهد:

امّا چون هدف باز داشتن دیگران از انجام کارهای خوب است و آنها نمی توانند ابتداءً متدینین را به کارهای بد وادارند لذا، لااقل با بازداشتن آنها از انجام بهترین کارها، ابتدا آنها را به کارهای خوب دعوت می کنند تا لااقل بهترین کارها را انجام ندهند و در مراحل بعدی کم کم به کارهای مباح و سرانجام به بدیها سوقشان دهند تا شاید به این وسیله دوستان جهنمیشان را بیشتر کنند.

۳- هدف نهائی آنها قطع ارتباط (Connection) ما از باورهای الهی و پاکدامنی است، قطع ارتباط ما با دین (Disconnection) نهایت آرزوی آنهاست.

___________________________________________

 

شبهه :

اکثر انسانها حتی جسارت بخشیدن و دور ریختن لباس هایی که مدت هاست بدون استفاده در کمدهاشان آویخته شده را ندارند. بعد، از آنها توقع داریم باورهای غلطی را که قرن هاست در ذهنشان زنجیر شده را براحتی کنار بگذارند و دور بریزند.

جهل نرمترین بالشی ست که انسان میتواند سر خود را بگذارد و بخوابد.

پاسخ :

واقعاً معنی مدرنیسم اینه که : به بهانه گند زدائی ، هر چیز با ارزشی را به صرف کهنه و قدیمی بودن حتی اگر اشیاء بسیار با ارزش و گرانبهائی باشند دور بریزیم ؟!!!!! آیا فرقی نمی کند ارزشهای انسانی باشد یا یا عادتهای حیوانی ؟!!!!

انسان عاقل بدون تعصبِ خشکِ مدرن ، که البته مد روز است، هر سخن را بررسی و سپس آنرا رد یا قبول می کند.

آری براستی جهل بزرگترین آفت بشریت است و تنها راه رستگاری آگاهی است.

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*