شنبه , 14 تیر 1404
آخرین مطالب
خانه » اصل تحقير انبيا و تمجيد از شيطان

اصل تحقير انبيا و تمجيد از شيطان

images (1)

اصل تحقير انبيا و تمجيد از شيطان

يكي از خصوصيات عرفان ابن عربي و مولوي و امثالهم تحقير و اهانت به انبيا عظام است كه خط تورات است .در حالي كه قرآن مي فرمايد مؤمنين بايد بخوانند «لا نُفرق بين احد من رسله»

1- محي الدين ابن العربي هم انبيا را تحقير مي كند (در آئينه نصوص ج1 ص 646)

2- رسول خدا را تحقير مي كند (فصوص الحكم ص 222)

3- علم عمر را برعلم رسول خدا ترجيح مي دهد (مسند احمد حديث 12135)

4- در فصّ داود، داود را تحقير مي كند.

5- در تفسير قرطبي در پيروي ازاين خط اسرائيلي به حضرت سليمان اهانت مي كند (ج15 ص 131 و ص 130). در تفسير معالم التنزيل ج4 ص 605 و ص 606 و تفسير طبري ج23 ص 101 و 102 و تفسير در المنثور ج5 ص 310 تا 313 انبياء عظام را تحقير مي كنند.

6- در مقابل تمجيد از شيطان به عنوان يكي از اركان خلقت يك اصل در اين عرفان اسرائيلي است. روزي يك آقائي با عنوان قبض و بسط تئوريك شريعت 5 روز ديگر به عنوان عرفان اسلامي يك آقائي در درس عرفانش در مقابل اين آيات ايستاده كه مي فرموده: انهم اتخذوا الشياطين اولياء من دون الله (اعراف/27) ، و قل ربّ اعود بك من همزات الشياطين (مؤمنون/97)، فقاتقلوا اولياء الشيطان (نساء/76)، و من يتخذ الشيطان اولياء من دون الله فقد خسر خسراناً مبيناً (نساء/119)، ان الشيطان لكما عدو مبين (اعراف/22)، و سوره يوسف/5 و سوره اسراء/53 و سوره فاطر/6 و سوره يس/60 و سوره زخرف/62. يا ابت ان اخاف ان يمسّك عذاب من الرحمن فتكون للشيطان وليّاً (مريم/45) و گفت بايد به شيطان بدبين نباشيم!

ريشه توصيه به حبّ شيطان از ابن عربي است كه از اصول كابالا معبد آمون فراعنه مصر اخذ شده است. به همين دليل محبّت به فرعون و حتي تمجيد از انا ربكم الاعلي گفتن او از متن فصوص الحکم اوست.

رومي مي گويد: خلق عين حق است و فرعون يكي از صورت هاي حق است لذا با توجه به قدرت حکومت اش انا ربكم لااعلي گفتنش درست بوده است. (و لذا لك قال انا ربكم الاعلي اي و ان كان الكل ارباباً بنسبه ما فانا الاعلي منهم بما اعطيته في الظاهر من التحكم فيكم)

لذا جندي دست پرورده ابن عربي مي گويد: لكنه ابن عربي رضي اله عنه محفوظ معصوم في اعلا درجات الحفظ و العصمه(شرح فصوص الحكم ص114)

تمام اين مطالب در مقابل اصل تبّري در شيعه است «حرب لمن حاربكم» «كنتم خير امت اخرجت للناس تأمرون بالمعروف و تنهون عن المنكر …» و البرائه من اعدائكم (بحار الانوار ج10 ص 226 و ص 358 و جلد 27 ص 52 و ص 63 و جلد 68 ص 263) و البرائه من اعدائكم واجبه و من الذين ظلموا آل محمد ص و هتكوا حجابه و اخذوا من فاطمه فدكا و منعوا ميراثها و هموا باحراق بيتها (جلد10 ص 226).

منبع : سایت اسلام پنج هزارساله

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*