پنج شنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » دین افیون توده ها ؟ !!!

دین افیون توده ها ؟ !!!

این که میگویند دین افیون توده هاست یعنی چی؟

و آیا چنین چیزی واقعیت دارد؟ یا نه؟ و چرا؟

دین معاویه؟ یا دین علی و حسین؟

کدام دین؟ مخدر است؟

۱- این سخن از «کارل مارکس» فیلسوف واقتصاددان قرن نوزدهم میلادی است که در سال ۱۸۱۸ میلادی در آلمان، متولد شده و در سال ۱۸۸۳ میلادی در انگلستان درگذشته است.

۲- «افیون» به معنای «تریاک» و «شیره ی خشخاش» بوده و به مواد مخدر گفته می شود. مارکس، معتقد بود که دین، وسیله ای برای تخدیر انسان ها است که آنان را به پذیرش ظلم و ستم وادار می کند و نتیجه می گرفت که اختراع دین، به وسیله ی زورمندان دنیا صورت گرفته است تا هر بلایی که می خواهند سر توده های مردم بیاورند و بعد بگویند که قضا و قدر چنین بوده و در آخرت، جبران خواهد شد!

البته آنچه که امثال معاویه ها در تاریخ از دین به مردم تحمیل کرده بودند، واقعاً افیون توده ها بوده است چرا که با ترویج جبرگرایی ها و خرافات، اینگونه وانمود می کردند که هر ظلمی که به مردم، می شود خواست خداوند بوده و مردم هم باید تسلیم آنان باشند(!)

بهتر بود جناب مارکس، به طور مطلق، تمام دین ها را متهم به «افیون بودن» نمی کردند چرا که لااقل در عصر خودمان، دیدیم که تنها عامل مقاوت و پیروزی ملت ایران، بر ظلم حکومت ستم شاهی، تکیه بر آموزه های دینی و اعتقاد به معارف اسلامی بود، که اگر این آگاهیها عمیق تر و با معیارهای خالص اهل بیت می بود مسلما تمام مستضعفین عالم را نجات میداد و حکومت جهانی حضرت ولی عصر تحقق می یافت.

اسلام دین علم و آگاهی، آزادی و عدالت، تلاش و کار، تفکر و تعقل است و جهل ستیز و شهادت طلب.

به جناب مارکس، باید گفت که دین مبین اسلام بر خلاف مسیحیت و سلطه ی تاریک ۵۰۰ ساله آن بر اروپا، چنان شاخصه های برجسته ظلم ستیز و آگاهی بخشی دارد که تنها در زیارت اربعین حسینی اش می خوانیم :

سلام بر حسین که جانش را در راه تو بذل کرد، تا بندگانت را از جهالت و سرگردانى گمراهى برهاند، درحالی که بر علیه او به کمک هم برخاستند، کسانیکه دنیا مغرورشان کرد، و بهره واقعى خود را به فرومایه تر و پست تر چیز فروختند، و آخرتشان را به کمترین بها به گردونه فروش گذاشتند، تکبّر کردند و خود را در دامن هواى نفس انداختند، تو را و پیامبرت را به خشم آوردند،

آری نمونه و شخصیتی مانند امام حسین (علیه السلام) که بر اساس «تربیت دینی»، حاضر شد زیرسم اسبها برود اما زیربار ظلم و ذلت نرفت.

خود را باور کنیم.

ما ملت اهل نحوست گربه ی سیاه و حذف کننده طبفه ی ۱۳ ساختمانها و ردیف ۱۳ هواپیماها نیستیم

آن دینی افیون توده هاست که مبانی حقه نداشته باشد یعنی اصول آن دین بر مبنای عقل قابل اثبات نباشد. آری چنین دینی گسترش دهنده ی جهل و علم ستیز بوده و در جهت تأمین منافع مستکبرین و مفسدین برآمده و توده های مردم را به عنوان بردۀ مستبدان به کار خواهدگرفت. و برخلاف دین حقه اسلام که آگاهی بخش بوده و در جای جای متون اسلامی، اعم از قرآن و نهج البلاغه و احادیث اهل بیت، مردم را به بصیرت و تفکر دعوت نموده و جهت ایجاد جامعه ی مبتنی بر قسط و عدل و برادری و برابری آنان را تشویق و ترغیب می نماید.

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*