پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » چرا ابن عربی خود را وارث می داند؟

چرا ابن عربی خود را وارث می داند؟

images (1)

چرا ابن عربی خود را وارث می داند؟

شخصی بنام زید ابن ابی اوفی روایاتی را جمع کرده بوده بعداً مشهور شد به مسند زید ابن اوفی که بخش مورد بحث را در کنز الاعمال هندی به شماره ۲۵۵۵۴ ثبت کرده است.

قال رسول الله(صلی الله علیه و آله و سلم) : یا علی(علیه السلام) انت وارثی قال : و ما اَرِثُ منک یا رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) قال : کتاب ربهم و سنت نبیّهم (این مطلب هم در مناقب علی در مسند احمد آمده هم در تاریخ دمشق ابن عساکر.)

سپس رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم )فرمود : از هر کس حدیث قبول نکنید حتی فرمود آن کسانی که (بجز علی (علیه السلام)) بگوید حدّثنی فلان ابن فلان عن رسول الله فهو ابلیس (کنز العمال خ۲۹۱۳۰)

باز فرمود : شیطان در آخر الزمان به صورت انسان در خواهد آمد و می گوید حدثنا و اخبرنا (کنز العمال خ ۲۹۱۳۱)

باز فرمود : شیطان به مردم قرآن یاد خواهند داد.(کنزالعمال خ۲۹۱۲۹)

خود عمر اعتراف کرده که رسول خدا فرمود : از دو کس بیش از همه می ترسم، کسی که بدون علم قرآن را تأویل و تفسیر کند و کسی که خیال کند خلافت به او می رسد.(کنز العمال ۲۸۹۷۸). سپس درهمان کنز العمال نقل می کند عایشه دختر ابوبکر خلیفه اول با عبد الله بن عمرو بن عاص دست پرورده خلیفه دوم سَرِ باز کردن گیسوی زنان در حین غسل با هم اختلاف فتوا داشتند.(در حالیکه علی وارث علم تفسیر و ناشر سنت رسول خدا در کنارشان بوده است) (حدیث ۲۷۷۶۰)

بهرحال علت اینکه عمر بخشنامه کرد احدی حق تفسیر قرآن را ندارد و احدی حق نشر سنت را ندارد معلوم شد دعوا سَرِ علی (علیه السلام) بوده است. ولی صحیح بخاری و صحیح مسلم ستون فقراتش را روایات عایشه از آل ابوبکر و روایات عبدالله بن عمر از آل عمر تشکیل می دهد!

پس معلوم شد وارث رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم)علی(علیه السلام)بوده و ابن عربی حق مصادره این ارث را ندارد و این ارث مخصوص امام زمان (عجل الله تعالی فی فرجه) است.

منبع : سایت اسلام پنج هزارساله

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*