پنج شنبه , ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » یاری حجت خدا همان یاری خداست قسمت اوّل

یاری حجت خدا همان یاری خداست قسمت اوّل

انجام وظایف و تکالیف:
و نیز یکی دیگر از بهترین کارهایی که ما می‌توانیم با انجام آنها امام زمان خویش را یاری کنیم، از طریق انجام تکالیفی است که بر عهده ما نهاده شده است. این تکالیف شامل انجام واجبات و ترک تمام محرمات الهی می‌باشند، که عمل به آنها خشنودی و رضایت حق متعال، و کم توجهی به آنها عقوبت او را دربر خواهد داشت. که البته هر قدر تقوی و ورع انسان در اعمال مذهبی بیشتر باشد، فرد در زمینه یاری امام زمانِ خویش بیشتر تلاش خواهد نمود. در این باره امام صادق(ع) خطاب به شیعیان می‌فرمایند: (( اعینونی بورع وسداد )) یعنی مرا با ورع و کارهای نیک یاری نمایید. بنابراین عمل به دستورات خداوند همانند انجام واجبات، ترک محرمات، تقوی، ورع، خداترسی در امور دنیوی و . . کارهایی هستند که با انجام آنها می‌توانیم اهل بیت پیامبر و به خصوص امام زمان خویش را یاری نماییم. ولی در کنار این تکالیف، وظایفی نیز در قبال امام زمان خویش داریم، که پرداختن به آنها نشان دهنده معرفت و محبت ما نسبت به آن حضرت می‌باشد. و هر قدر که این معرفت و محبت در شخصی بیشتر باشد در انجام این وظایف بیشتر تلاش و کوشش خواهد نمود. که به عبارت دیگر، شدت پرداختن به این امور معیاری برای نشان دادن عشق و علاقه فرد به امام زمانش خواهد بود. در پایین به برخی از این وظایف، که در دوران غیبت بر عهده همه شیعیان نهاده شده است می‌پردازیم.
۱-یاد امام زمان(عج): همه ما شیعیان موظف هستیم که در
دوران غیبت امام زمانمان، به یاد او بوده و از او غافل نگردیم. ذکر او را بر زبانها و یاد او را در قلبهایمان داشته باشیم. و پیوسته با صدقه دادن برای سلامتی آن بزرگوار، و نیز کارهایی که ما را به آستان مقدس او نزدیک می‌گرداند، فروغ یاد او را در دلهایمان روشن نگهداریم. چرا که یاد او و نام او علاوه بر آن که سبب نزول رحمت الهی است، بلکه نشان دهنده وفاداری ما نسبت به مولای مظلوممان خواهد بود.
۲-دوستی امام زمان(عج): یکی دیگر از مسائلی که در دین مبین اسلام بر آن تاکید شده، محبت مردم نسبت به اهل بیت پیامبر علیهم السلام و اکنون آخرین آنها، یعنی حضرت مهدی(عج) است، که مومنین چه در حضور و چه در غیاب آنها، باید آنها را دوست داشته و محبت باطنی خویش را نسبت به آنان اظهار نمایند. دل را همیشه به دوستی اهل بیت زنده نگهدارند، و چراغ این مسیر را به نور آنان روشن گردانند. تا به این طریق مورد محبت خداوند و اولیاء او در دنیا و آخرت واقع گردند. یکی از نشانه‌های دوستی و محبت نسبت به وجود مقدس حضرت مهدی(عج)، اهتمام به دعاهای خالصانه برای تعجیل در امر ظهور و نیز رفع خطرات و غمهایی است که ممکن است وجود شریف ایشان را فرا بگیرد. همان گونه که خود به این مهم امر نموده و آن را مایه نجات از شر فتنه‌های آخر الزمان
معرفی نموده‌اند.
۳- انتظار امام زمان(عج): یکی از مهمترین وظایفی که بر عهده شیعیان، در دوران غیبت حضرت مهدی(عج) قرار داده شده است انتظار آن حضرت می‌باشد. که مومنین باید منتظر ایشان باشند تا ظهور نموده، و جهان را به نور عدالت خویش روشن گردانند. انتظار که خود والاترین اعمال امت شمرده شده، نشان محبت و دوستی افراد نسبت به امام زمان(عج) می‌باشد. و مومنین و منتظرین حضرت مهدی(عج) باید در کنار این انتظار به اعمال و تکالیف مذهبی خویش عمل نمایند. با امام زمان خویش تجدید بیعت نمایند و تصمیم جدی بر یاری آن حضرت، چه در دوران غیبت و چه در دوران ظهور داشته باشند.
به امید ظهور سبز مولایمان، شمشیر انتظار بر کف گرفته، و به یاد او و دوستی او به احیا امر امامت می‌پردازیم. امر به واجبات و نهی از محرمات می‌کنیم و پیوسته برای آمدنش دعا می‌کنیم. بذر معرفت و محبت او را در سینه‌هایمان می‌کاریم و گل واژه‌های علومش را به یکدیگر هدیه‌ می‌دهیم. باشد که در راه نشر علوم و فضائلش، ما را به خدمتگذاری قبول نماید و دست نوازشش را بر سرمان کشد، تا مورد توجه و رحمت بیکران الهی واقع گردیم. آمین یا رب العالمین.
منبع : سایت فطرت
ارسال شده توسط: ققنوس

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*