جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » رابطه ی بزرگی باسن با نجابت!

رابطه ی بزرگی باسن با نجابت!

رابطه ی بزرگی باسن با نجابت!

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله و سلّم در زمینه ی ازدواج فرمود:
علَیکُم بِذَواتِ الأوْراکِ، فَإنّهُنّ أنجَبُ. (کافی، ج ۵، ص ۳۳۴، ح ۱)
بر شما باد زنانى که باسن بزرگ دارند؛ زیرا آنان نجیب ترند. ؟؟؟!!!
چه رابطه ای است بین بزرگی باسن و نجابت؟! ممکن است برخی با دیدن چنین حدیثی خرافی بودن آن به ذهنشان خطور کند. اما مترجمان توجه نداشته اند که معنای دیگر «انجب» زایاتر و خوش زاتر بودن است. اینگونه زنان به دلیل بزرگی باسن و در نتیجه بهتر باز شدن لگن و استخوان های مربوط، بهتر زایمان می کنند و لذا سفارش شده که ازدواج با اینگونه زنان ترجیح دارد. در ترجمه باید معنایی را برگزید که با مضمون سخن تناسب داشته باشد. اگر کسی به فارسی گفت: «صبحانه شیر خوردم» کسی که آن را به زبان دیگر ترجمه می کند نباید آن را به خوردن شیر آب یا شیر جنگل معنا کند.

نمونه ها
بعنوان نمونه دو عبارت عربی را می آورم که نشان می دهد که «انجب» (به صورت فعل ماضی از باب افعال) یعنی «فرزند آورد» و ربطی به نجابت ندارد:
ـ در شرح حال نویسنده ی کتاب جواهرالکلام می خوانیم: «أنجب ـ رحمه الله ـ ثمانیه أولاد ذکور» (مقدمه جواهرالکلام، ج ۱، ص ۲۳)
یعنی: او هشت فرزند پسر آورد.
ـ از آیت الله خویی اینگونه سؤال کرده اند:
«شخص یملک بیتا وأنعاما ، تزوج والده من امرأه أخرى ، وبعد أن أنجب منها عده أولاد ، طرد ولده الکبیر…» (صراط النجاه، ج ۲، ص ۳۳۰)
یعنی: شخصی که خانه و حیواناتی دارد، پدرش با زنی دیگر ازدواج کرده و بعد از آنکه از آن زن چند فرزند آورده، پسر بزرگش را طرد کرده است…

منبع : http://zartoshtimosalman.parsiblog.com/Posts/451

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*