پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » مهم ‎ترین شبهات وهابیون درمورد حضرت زهرا (سلام الله علیها)

مهم ‎ترین شبهات وهابیون درمورد حضرت زهرا (سلام الله علیها)

مهم ترین شبهات وهابیون درمورد حضرت زهرا(س)

کمرنگ شدن فاطمیه؛ کمرنگ شدن حقانیت شیعه

– در کتاب ” صحیح بخاری ” جلد ۴ صفحه ۲۱۰ حدیث ۳۷۱۴ آمده که پیامبر در مورد حضرت زهراء فرموده‎اند :

“فمن اغضبها فقد اغضبنی = هرکس او (زهرا) را بیازارد مرا آزرده است”.

در همین کتاب ج ۴ ص ۲۰۹ حدیث ۳۷۱۱ نیز آمده که :

“فاطمه(س) سیده النسا اهل الجنه = فاطمه(س) سرور زنان بهشتی است”.

باز در این کتاب ج ۵ ص ۸۲ حدیث ۴۲۴۰ آمده :

“انّ فاطمه بنت رسول الله غَضِبَت علی ابی‌بکر فَلَم تُکَلِّمُهُ حَتَّى تُوُفِّیَ = حضرت زهرا تا پایان حیاتشان با ابوبکر حرف نزد”.
در “صحیح مسلم” ج ۶ ص ۲۲ ح ۴۶۸۶ آمده که :

“من مات ولم تکن فی عنقه بیعه فمات میته جاهلیه = هرکس از دنیا برود و بیعت امامی بر گردنش نباشد، مرگش مرگ جاهلی است”.

همچنین«احمد بن حمبل»درکتاب “مسند احمد بن حمبل”ج۴ص۹۶ آورده که:

“من مات  بلا امام مات میته جاهلیه = هرکس بدون امام از دنیا برود مرگش مرگ جاهلی بوده است”.
در توضیح این پنج حدیث مذکور از کتب غیرشیعی : طبق کتب مذکور حضرت زهرا(س) تا آخرین لحظه با ابوبکر حرف نزد.

اگر بدون امام از دنیا رفته که نستجیر باالله باید بگویند که ایشان اهل جهنم است. در حالی که خودشان هم معترفند که فاطمه زهرا(س) اهل بهشت و سرور زنان اهل بهشت است.پس بی بی دوعالم باامام ازدنیا رفته است. درنتیجه به صراحت می‎توان گفت که امام  و مولایشان امیرالمومنین علی علیه السلام بوده است.

– «ابن عساکر» در کتاب “تاریخ دمشق” ج ۴۲ ص ۴۷۰ آورده پیامبر(ص) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفت :

“یا ام السلمه قومی فافتحی له = ای ام سلمه برخیز و در را باز کن”. در ج ۴۴ ص ۳۵ همین کتاب آمده که عمر بن خطاب آمد و دق الباب کرد، پیغمبر خانه بود ولی به حضرت خدیجه (س) فرمود “افتحی یا خدیجه = ای خدیجه در را باز کن”.همچنین در کتاب “احتجاج طبرسی” ج اول ص ۲۹۲ آمده که روزی پیامبر در خانه نشسته بودند امیرالمومنین در زدند و پیامبر (ص) به عایشه فرمود که : “افتحی له الباب = در رابرای او(علی)باز کن”.حال آیا علمای وهابی غیرتمندتر از پیامبرند؟!
آیا خانه‎های آن زمان مدینه در نداشتند و فقط یک پرده یا حصیر بود؟

این شبهه طرح شد تا جریان پشت در ماندن حضرت زهرا(س) تکذیب شود. قرآن می‎فرماید که شما در بعضی خانه ها مانند خانه عمو، دایی، عمه، خاله و همچنین کسانی که کلید منزل خود را به شما می‎دهند، می توانید بدون اجازه غذا بخورید. حال اگر خانه قفل و در نداشت ، پس دراینجا کلید چه معنا دارد ؟ روی حصیر و پرده کلید می‎زدند یاقرآن دراین موضوع اشتباه کرده است؟! طراحان این شبهات متاسفانه با قرآن هم ناآشنا هستند.
درکتاب”صحیح مسلم”که معتبرترین کتابشان پس ازقرآن است،ج۶ص ۱۰۵ ح ۵۱۳۶ آمده که پیغمبراکرم(ص)دستورداده بودند که”شب‎ها درهاراببندید”.آیا حصیر وپرده رامی‎بندند؟!آیا به پرده می گویند در؟!
«بخاری» در کتاب “الادب المفرد” ج اول ص ۲۷۲ نوشته که راوی می گوید: سوال کردم که  آیا درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ از چه جنسی؟ پاسخ می‎گیرد که یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج (کاج)بوده است. حال چطور خانه عایشه در داشته آن هم از نوع درخت کاج ولی خانه حضرت زهرا(س) که دختر پیغمبر و با آن همه اوصاف بوده در نداشته است؟!

– «حلبی»ازمورخین و علمای بزرگ اهل سنت، در “تاریخ حلبی” نوشته که:

خلیفه دوم قباله فدک را در دست حضرت فاطمه (س) دید، ازدست ایشان گرفت، روی مطالبش آب دهان ریخت و نوشته‎های آن را پاک، سپس قباله فدک را پاره کرد.همچنین در کتاب “سلیمان بن قیس” آمده آن سیلی که به گوش حضرت فاطمه زهرا(س) در کوچه‎ها زدند، آنقدر شدید بود که گوشواره حضرت پاره شد.
امام صادق(ع) فرمودند که علت شهادت مادرمان همان ضرباتی بود که «قنفذ» غلام خلیفه دوم، در خانه صدیقه کبری به ایشان زد. 

شهرستانی نیز در”ملل النحل” ج اول ص ۶۷ از نظّام نقل می کند که خلیفه دوم با لگد به شکم حضرت زد و جنین را سقط کرد. این موضوع را «ابن حجر» در “میزان الاعتدال” و “لسان المیزان” نیز نوشته است. 

«شهرستانی» در جلد اول کتابش آورده که عمر با لگد به شکم حضرت زهرا زد و جنین سقط شد.«ابن قتیبه دینوری»نیز در”الامامه و السیاسه” ص۳۱ آورده که:

 

ابوبکر و عمر برای عیادت حضرت زهرا(س) آمدند ولی حضرت آنها را  راه نداد. حضرت علی(ع) را واسطه کردند و وارد شدند. این دو به فاطمه زهرا(س) سلام کردند ولی حضرت جوابشان را نداد. سپس حضرت زهرا(س) فرمودند خدا و ملائکه را شاهد میگیرم که شما دو نفر مرا آزردید و رضایت مرا به دست نیاوردید. قسم به خدا اگر محضر پدرم برسم از شما شکایت خواهم کرد. ابوبکر شروع به گریه کردن کرد به طوری که نفسش در حال بند آمدن بود. حضرت زهرا(س) فرمود والله بعد از هر نماز به تو نفرین می‎کنم.

– حضرت فاطمه(س) مدرک و سند حقانیت شیعه است.

چرا که کلمه “شهادت” در مورد حضرت زهرا(س) یعنی بطلان خلافت عمر، ابوبکر و عثمان و اثبات حقانیت ولایت مولانا امیرالمومنین علی علیه السلام. پس وهابیون برای اینکه ولایت حضرت علی (ع) را زیر سوال ببرند، در زمینه زندگی و شهادت حضرت زهرا (س) شبهاتی وارد می‎نمایند. 

– می گویند: حدیث” فَاطِمَهَ بَضْعَهٌ مِنِّی‏ فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی” در مذمت حضرت علی(ع) از پیامبر نقل شده .

پاسخ : در کتاب “صحیح بخاری” ح ۳۱۱۰ آمده که پیامبر(ص) فرموده‎اند که : “فَاطِمَهَ بَضْعَهٌ مِنِّی‏ فَمَنْ آذَاهَا فَقَدْ آذَانِی وَ مَنْ سَرَّهَا فَقَدْ سَرَّنِی=  فاطمه پاره تن من است، هرکس که اورا بیازارد مرا آزرده  و هر کس که اورا شاد سازد مرا شاد ساخته است “.این کتاب به نقل از «مسور بن مخرمه»

 که مدعی است شاهد ماجرا بوده،می نویسد که : حضرت علی (ع) می‎خواست «جُوِیریه» دختر ابوجهل را خواستگاری و به اصطلاع عامیانه برسرحضرت زهرا(س) هوو بیاورد که پیامبر(ص) این حدیث را نقل  و  فرموده‎اند یا علی اگر بخواهی با دختر ابوجهل ازدواج کنی باید دختر مرا طلاق بدهی.

 این حدیث جعلی برای مذ مت علی (ع) و زیر سوال بردن مکتب تشیع نوشته شده است. طبق شهادت علمای رجال اهل سنّت مثل «ابن حجر» در کتاب “العصابه” ج ۶ ص ۹۴، «مسور بن مخرمه» در سال دوم هجرت تازه به دنیا آمده و طبق آنچه که«ابوعلم»از علمای بزرگ دانشگاه الازهر، در کتاب ” فاطمه الزهرا ” ص ۱۷۰ نوشته ، روایت جعلی خواستگاری علی (ع) سال دوم هجرت اتفاق افتاده است. پس در آن زمان یا «مسور»متولد نشده بود یا در دامن مادرش بوده است!

ضمنا «جُوِیریه» تا هشتم هجرت کافر بوده و ازدواج با کافر حرام است. وقتی هم که مسلمان شد فردی با وی ازدواج کرد. جالب است که این دختر تا زمان حیات پیامبر(ص) اصلا به مدینه نیامده بود.

شبهه دیگر: مبنی برعدم شهادت حضرت زهرا(س)

«ابن تیمیه» رهبر وهابی‎ها یا بهتر است بگوییم خدا و پیغمبر وهابی‎ها، در کتاب “منهاج السنه” ج ۴ ص ۲۲۰ نوشته که “کبس بیت فاطمه(س) = ابوبکر به زور وارد خانه  فاطمه (س)  شد”. همچنین «جوینی» استاد ذهبی ، در کتاب “فرائد السمطین” آورده که پیامبر(ص) فرموده‎اند بعد از من می‎بینم که دخترم“مغمومه مغصوبه مقتوله”. مغموم ، با حقّی غصب شده ، و مقتول از دنیا می رود.

اینها کاملا نشان می‎دهد که قضیه شهادت افسانه نیست و واقعیت دارد.

مرحوم «کلینی» از قول امام کاظم (ع) نوشته که مادرمان فاطمه زهرا(س) شهیده است.

حال، علمای وهابی جدیدا  سخن مضحکی نیز مبنی  بر اینکه  شهادت حضرت زهرا (س) از سال ۷۴ در تقویم ها اضافه شده است، ترویج داده‎اند.
می گویند :
“اگر حضرت علی(ع) در خانه حاضر بود چرا حضرت زهرا(س) در را باز کرد تا آن حادثه اتفاق افتد و باز کردن در توسط زن در صورت حاضر بودن مرد در منزل، خلاف غیرت مردان خصوصا اعراب است”

 طبق کتاب “منهاج السنه” مهاجمان به زور وارد خانه شدند.  قرآن نیز در سوره نور آیه ۲۷ می‎فرماید “یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُیُوتاً غَیْرَ بُیُوتِکُمْ حَتَّى تَسْتَأْنِسُوا = اى اهل ایمان! به خانه‏هایى غیر از خانه‏هاى خودتان وارد نشوید تا آنکه اجازه بگیرید “. در آیه ۵۳- أحزاب ، می‎فرماید که ” یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوالاتَدْخُلُوا بُیُوتَ النَّبِیِّ إِلاَّ أَنْ یُؤْذَنَ لَکُمْ =اى اهل ایمان!به خانه‏هاى پیامبر وارد نشوید مگر آنکه به شما اذن دهند،”. در کتاب “المنثور سیوطی” ج ۵ ص ۵۰ نوشته که “خانه زهرا خانه نبوت است”. حال چه کسی به آنها اجازه داد که وارد شدند؟!   پس اینان بدون اجازه وارد شدند و حضرت زهرا (ع)و مولا علی(ع)براین باوربودندکه اینها حریم نبوت وقرآن راحفظ می‎کنند. نه این که این مهاجمین آنقدر حیوان‎صفت‎اند که خانه اهل‎بیت پیامبر را آتش زده و به زور وارد خانه ای می شوند که پیامبر خدا اقلاً شش ماه با آیه تطهیر اهل آن خانه را مورد خطاب قرار می دادند .

منبع: با اختصار از سایت تحقیقاتی  حضرت ولی عصر-عج

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*