دوشنبه , ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » هجوم آرام و خواب غفلت ۲ – غوغای انفجار جمعیت – بخش ۱

هجوم آرام و خواب غفلت ۲ – غوغای انفجار جمعیت – بخش ۱

images

هجوم آرام و خواب غفلت ۲ – غوغای انفجار جمعیت

بخش ۱

غوغاى انفجار جمعیّت

 بر اساس روایات معتبر، و در تمام مذاهب اسلامى، رشد جمعیّت و تکاثر اولاد از سوى رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله وسلم و ائمّه اطهار علیهم السلام، مورد تأکید قرار گرفته و در این روایات، با عبارتهاى گوناگون، به رشد جمعیّت، توصیه و سفارش شده است:

۱- ازدواج کنید.

۲- به خاطر ترس از عائله، ازدواج را ترک نکنید.

۳- زاد و ولد کنید.

۴- با زاد و ولد، زمین را به تسبیح و تهلیل، سنگین سازید.

۵- رسول خدا صلى الله علیه وآله وسلم به زیادى شما بر دیگر امّتها مباهات مى‏کند. حتّى به جنین سقط شده شما.

۶- روزىِ فرزندان شما را خداوند مى‏دهد.

۷- با زنان زاینده ازدواج کنید.

۸- از ازدواج با زنان عقیم بپرهیزید. و…

این روایات بى‏آنکه قیدى براى زمان و مکان داشته باشند و یا صفت اولاد را بیان کنند،

بطور مطلق بر زاد و ولد ترغیب و تأکید کرده‏اند. و بدون شک رسول گرامى اسلام صلى الله علیه وآله وسلم که مهبط وحى است، به آیات الهى توجّه داشته است که: «اَلَمْ‏نَجْعَلِ الأَرْضَ کِفاتاً. اَحْیاءً وَ اَمْواتاً… وَیْلٌ یَوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ[۱]»، (آیا زمین را فراگیرنده مرده و زنده نساختیم؟… در چنین روزى واى بر تکذیب کنندگان). و حتماً این نکته را هم از نظر دور نداشته‏اند که روزىِ اولاد به‏دست خداست و نیاز به تدبیرى مانند کشتن فرزند ندارد: «لاتَقْتُلُوا اَولادَکُمْ خَشْیَهَ اِمْلاقٍ، نَحْنُ نَرْزُقُکُمْ وَ ایّاهُمْ[۲]»، (فرزندانتان را به خاطر فقر نکشید. مائیم که به شما و آنان روزى مى‏دهیم).

این روایات و آیات را، همراه با ادلّه‏اى مستحکم، در زمان رژیم طاغوت، از زبان علماى اعلام زیاد شنیده، و در نشریّاتى چون مکتب اسلام و کتب دیگر نیز فراوان خوانده‏ایم! و دیده و شنیده‏ایم که در مقابل اقدام رژیم پهلوى براى کنترل موالید، چنان موضعى از سوى علما ظهور یافت که هرگز فکر آن‏را هم نمى‏کردیم که روزى همان عالمان دین، براى کنترل موالید تبلیغ کرده و با تمام توان براى کاهش نسل مسلمانان تلاش کنند! چه اتّفاقى افتاد؟! آیا این تصمیم از سوى دولت جمهورى اسلامى بود؟ یا همان کسانى که در زمان گذشته نقشه نابودى نسل مسلمان را کشیدند، همانها امروز با همدستى دشمنان داخلى، و ساده‏اندیشى دوستان، تحت پوششهاى فریبنده و راهکارهاى قوى‏تر، توانستند رشد جمعیّت ایران را از ۲/۳ درصد[۳] در سال ۱۳۶۳، به ۲/۱ درصد[۴] در سال ۱۳۷۷ برسانند؟

آنچه از اخبار، به طور صریح، به دست می آید و برای هر منصفی آشکار و واضح است این است که:

معضلات جنسی در دنیای مسیحیت و یهودیتِ امروز، و در کشورهای غربی، همچنین، سستی کانون خانواده آنان به خاطر رواج فحشا و همجنس بازی، و نیز بیماریهای آمیزشی از قبیل ایدز و…، و متعاقبا رکود یا کاهش رشد جمعیت آنان و نگرانی پاپ در این باره، غرب را نگران کرده و باعث تصمیم گیری سریع آنان، و تبلیغات وسیع و دامنه دارشان علیه جمعیت و موقعیت رو به رشد مسلمانان شد. لذا برای رسیدن به هدف خویش در قلع و قمع مسلمانان، با تمام توان، دست به کار شدند.

برای اینکه عمق فاجعه بهتر معلوم شود، به اخبار ذیل و روند این اخبار که بر اساس تاریخ صدور چیده شده اند، توجه فرمایید:

«… وزیر امور خارجه یونان، انباشته شدن تسلیحات در خاورمیانه، انفجار جمعیّت در جنوب، و جنبش اسلامى، را سه تهدید اصلى علیه شمال توسعه‏یافته خوانده بود…»

« روزنامه جمهورى اسلامى، ۹/۸/۱۳۶۹ »

« در یک گزارش رسمى که توسّط دو تن از نمایندگان مجلس آمریکا به صورت مخفى تهیّه شده، ادّعا شده است که: تمام مسلمانان جهان تروریست هستند و باید با آنها مقابله کرد. در این گزارش، مسلمانان جمهورى اسلامى ایران و مسلمانان بوسنى و به‏ویژه على عزّت بگوویچ، رئیس جمهورى این کشور را به عنوان عناصر خطرناک معرّفى کرده است..»

«ماهنامه پیام زن، خرداد ماه ۱۳۷۲»

«یک روزنامه ایتالیایى طىّ مقاله‏اى تحت عنوان (اسلام، اروپا را تسخیر مى‏کند)، پیش‏بینى کرد:

اسلام تا قلب اروپا نفوذ کرده و جوامع اروپایى تا دویست سال دیگر، مسلمان مى‏شوند… اکنون مسلمانان با جمعیّتى بیش از یک میلیارد نفر در بیش از ۵۰ کشور جهان، یک چهارم کلّ ساکنان کره خاک را تشکیل مى‏دهند، و هیچ دین دیگرى بدین سرعت، گسترش نمى‏یابد .» « هفته‏نامه کیهان هوایى، ۲۵/۴/۱۳۷۶»

«نشریّه فرانسوى زبان لوبوتن، در مقاله‏اى تحت عنوان (کلیسا و جنسیّت)، با بررسى مسائل جنسیّت در مسیحیّت، و برخورد کلیسا با موضوعاتى همچون شیوه‏هاى ضدّ باردارى، بیمارى ایدز، همجنس‏بازى، ازدواج و… در انتها هشدار داده است که سرانجام در آستانه سال ۱۳۷۹ (۲۰۰۰) پاپ بسیار نگران آینده دین مسیح است. در حالیکه کشورهاى مسلمان و آسیایى، با رشد جمعیّت نگران کننده‏اى روبرو هستند، آینده کشورهاى مسیحى با یک میلیارد جمعیّت چه خواهد شد؟ اگر کلیسا، کنترل جمعیّت را همچنان مجاز شمارد، و اگر جمعیّت کشورهاى کاتولیک جهان سوّم به رشدى مشابه نوع غربى برسند، دیگر فاتحه نفوذ مسیحیّت در جهان خوانده است. پس از این دیدگاه، باید گفت: رشد کنید و زیاد شوید.»

« روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۱/۶/۱۳۷۶»

« آخرین سخنرانى ساموئل هانتینگتن[۵] در کنفرانس اسلام سیاسى و غرب:… من معتقدم افزایش چشمگیرى در جمعیّت مسلمانان مشاهده مى‏شود. توسعه جمعیّت مسلمانان بسیار بالاتر و بیشتر از کشورهاى همسایه و در کلّ جهان مى‏باشد. جمعیّت مسلمانان ۱۰ برابر جمعیّت اروپاى غربى افزایش یافته است.این تحوّل، باعث تغییر موازنه دینى جهان مى‏شود. مسلمانان، ۱۸ درصد جمعیّت جهان را در سال ۱۹۸۰ داشته‏اند و پیش‏بینى مى‏شود، این میزان در سال ۲۰۰۰ به ۲۳ درصد، و در سال ۲۰۲۵ به ۳۱ درصد برسد. این افزایش بیشتر از افزایش تعداد مسیحیان خواهد بود.»

« روزنامه همشهرى۱۹/۸/۱۳۷۶»آقاى هانتینگتن در ادامه سخنانش مى‏گوید:

« همچنین مشاهده مى‏کنیم، جامعه نگران خواهد شد، وقتى جوانان، یعنى افراد بین ۱۵ تا ۲۴ سال، تقریبا ۲۰ درصد بر کلّ جمعیّت جوان اضافه شوند. جوانان به دنبال اصلاحات، انقلاب، و اعتراضات هستند. از لحاظ تاریخى، گروههاى جوان ایجاد شده و به همراه آن، نهضتهاى بزرگى براه افتاده‏اند. در دهه گذشته، جوانان در بسیارى از جوامع مسلمانان بیشتر از ۲۰ درصد رشد داشته‏اند.ترکیب جمعیّتى چنین رشدى، ممکن است عواقب اجتماعى و سیاسى داشته باشد. به نظر من این نسلى است که نیروهاى اجتماعى را براى سازمانها و نهضتهاى اسلامى آماده مى‏کند. نسبت جمعیّت جوانان در سال ۱۹۷۰، افزایش زیادى یافت. در این دهه، انقلاب اسلامى ایجاد شد. افزایش ۲۰ درصدى جمعیّت جوانان را در الجزایر، در اواخر دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ مشاهده کردیم. این افزایش منجر به پیروزى مسلمانان در انتخابات شد. لذا باید بگویم که مسایل جمعیّتى به عنوان یک عامل مهم باید در نظر گرفته شود. چرا که جمعیّتهاى بزرگتر نیازمند منابع بیشترى هستند. مردم این جوامع در آینده مجبور خواهند شد براى رفاه خود به فکر اشغال اراضى دیگران باشند. همچنین کنار هم قرار گرفتن مسأله رشد جمعیّت در یک فرهنگ، و کند بودن رشد جمعیّت در فرهنگ دیگر، نیازمند تعدیل سیاسى و جلوگیرى از خشونت است.» « همان مأخذ »

و نیز مى‏گوید:

« به نظر من تغییرات در موازنه جمعیّتى در یوگسلاوى سابق، کوزوو و بوسنى، موجب تراژدى وحشتناک جنگ داخلى در این دهه شد. صربها از تغییرات موازنه جمعیّتى احساس خطر مى‏کردند و همین امر موجب واکنش بسیار خشن آنان شد. جمعیّتِ بیش از اندازه در چچن، منبع اصلى بى‏ثباتى و مهاجرت در این کشور است، و روابط چچن و روسیه را متزلزل کرده است.» «همان مأخذ»

و ادامه مى‏دهد:

« اسرائیلى‏ها نگران رشد جمعیّت فلسطینى‏ها هستند. این مشکل در مغرب نیز وجود دارد که در همسایگى آن، رشد جمعیّت، ۱۰ برابر شده است. لذا براى آینده نزدیک، روابط کلّى بین غرب و اسلام ممکن است دشوار، گاهى خشونت‏آمیز و گاهى آمیخته با دشمنى باقى بماند. ولى در دراز مدّت، زمانى که قدرت غرب کاهش یابد تمایل غرب براى فشار بر سایر جوامع باز هم کاهش خواهد یافت. البته جمعیّت شناسان پیش‏بینى کرده‏اند، نرخ رشد جمعیّت جهان اسلام کاهش یابد. در این صورت معضلات در رابطه با بالکان، آفریقاى شمالى و خاور میانه و… حل خواهد شد. با بروز چنین پدیده‏اى در خلال سالهاى ۲۰۱۰ یا ۲۰۲۰ شاید روابط بیشترى بین جهان اسلام و غرب داشته باشیم.» « همان مأخذ »

« مصاحبه زیر اخیراً توسّط یکى از نشریّات غرب، با ساموئل هانتینگتن انجام شده است: س: براى چه تأکید دارید که این مسلمانان هستند که غرب را مورد تهاجم قرار مى‏دهند، حال آنکه بین مسلمانان، میانه‏روهاى بسیارى یافت مى‏شود؟

ج: هرچند میان علما و مسلمانان تندرو، اندیشه تهاجم به غرب رواج دارد امّا مسلمانان میانه‏رو نیز به فکر حمله به غرب هستند.

س: براى چه نسبت به آینده روابط میان اسلام و غرب بدبین هستید؟

ج: تا زمانى که اسلام، اسلام باشد و تا زمانى که غرب، غرب بماند و تبدیل به شرق نشود، همچون چهارده قرن گذشته، نزاع میان آنها همچنان پابرجا خواهد ماند.

س: امّا شما این مرتبه، این نزاع را به گونه یک جنگ تصویر نموده‏اید چرا؟

ج: نخست، به خاطر افزایش چشمگیر جمعیّت مسلمان جهان. دوّم، ظهور پدیده بیدارى اسلامى و مقابله با ارزشهاى فرهنگى غرب. سوّم، افزایش نفوذ و توان نظامى کشورهاى غربى و سرانجام سقوط اتّحاد جماهیر شوروى… در کتابم نوشته‏ام که جمعیّت کشورهاى اسلامى به گونه‏اى چشمگیر در حال افزایش است. این مسأله ظرف بیست سال آینده باعث مهاجرت دسته‏جمعى جوانان مسلمان جویاى کار به غرب خواهد شد که براى غرب یک خطر محسوب مى‏شود. و ما از هم اکنون شاهد شکل‏گیرى این مهاجرتها هستیم.»
« روزنامه جمهورى اسلامى، ۲۴/۴/۱۳۷۶»

هانتینگتن مى‏گوید:

«جنگهاى صلیبى، ناشى از افزایش جمعیّت در قرن ۱۱ در اروپا بود. افزایش جمعیّت باعث مى‏شد تا تعداد زیادى از افراد براى جنگ بسیج شوند. همچنین در قرن ۱۹، افزایش شدید جمعیّت در اروپا و توسعه اقتصادى سریع باعث شد تا ۵۰ میلیون نفر اروپایى از این قارّه بیرون و مستعمره‏هایى در آسیاى میانه، آفریقا و خاورمیانه ایجاد کنند. امروز هم از وضعیّت مشابهى برخورداریم و تعادل جمعیّتى برعکس شده و تأثیر به‏سزایى بر روابط اسلام و مسلمانان با همسایگان خود دارد… افزایش جمعیّت مسلمانان یک نگرانى عمده مى‏باشد. مسأله مهاجرت مسلمانان براى کشورهاى اروپایى اکنون بسیار مهم مى‏باشد…»
« ماهنامه پیام هاجر، آذر ماه ۱۳۷۶»

آنچه گذشت قطره‏اى بود از دریاى اظهارات کارشناسانه در مورد جمعیّت مسلمانان. در صفحات بعد نیز موارد دیگرى بر حسب موضوع، متذکر خواهم شد.

در این چند فراز از اخبار، موارد زیر بسیار قابل توجّه و تأمّل است:

۱- شعار رعب‏آور «انفجار جمعیّت» که به طور شایع بر زبان و قلم مسؤولان کشورمان جارى است، توسّط غربیها و دشمنان این مرز و بوم، ابداع و القاء شده است.
۲- از نظر غربیها، جمعیّت مسلمانان تهدیدى بسیار جدّى براى جهان غرب و تمدّنهاى غربى به شمار مى‏رود، و باعث نگرانى شدید آنان است؛ چون در میان همه مسلمانان، اعم از تندرو و میانه‏رو، اندیشه حمله به غرب حکمفرماست.

۳- تمام مسلمانان جهان در باور سیاستمداران غربى، تروریسم و خطرناکند و باید با آنها مقابله شود.

۴- مسلمانان ایران به عنوان عناصر خطرناک ویژگى خاصى دارند.

۵- اسلام تا دویست سال دیگر اروپا را تسخیر مى‏کند.

۶- کلیساى کاتولیک به جهت رواج همجنس‏بازى و سستى کانون خانواده و معضلات اخلاقى و عاطفى مسیحیّت، نگران آینده مسیحیّت و جمعیّت آنان مى‏باشد. این در حالى است که جمعیّت مسلمانان به جهت استحکام خانواده، در حال افزایش است.
۷- افزایش جمعیّت مسلمانان، باعث تغییر موازنه جمعیّتى و دینى مى‏شود. چون رشد آنان بیشتر از میزان رشد جمعیّت مسیحیان است.

۸- توجّه خاص جهان غرب، نسبت به افزایش جمعیّت جوان بین ۱۵ تا ۲۴ ساله در جوامع مسلمان، حائز اهمیت است.

۹- نگرانى غرب از خیزش و انقلاب جوانان مسلمان، و تلخى انقلاب ایران در کام جهان غرب، که جوانان در آن نقش اصلی را ایفا کردند.

۱۰- نگرانى غرب از اینکه، جوامع اسلامى که داراى جمعیّتى بیشترند در آینده مجبور خواهند شد براى رفاه خود به فکر اشغال اراضى دیگران باشند.
۱۱- تغییرات موازنه جمعیّتى در یوگسلاوى و کوزوو و بوسنى موجب جنگ شد. و صربها از تغییر موازنه جمعیّتى احساس خطر کرده و واکنش نشان دادند و مسلمانان را قتل عام کردند!

۱۳- رشد جمعیّت مسلمانان، باعث مهاجرت جوانان جویاى کارِ آنان به غرب خواهد شد که براى غرب یک خطر محسوب مى‏شود!

۱۳- جمعیّت‏شناسان پیش‏بینى کرده‏اند که نرخ رشد جمعیّت در جهان اسلام کاهش یابد!

۱۴- در صورت کاهش جمعیّت مسلمانان، روابط بین اسلام و غرب بهبود خواهد یافت. که البتّه همچون گذشته، غلبه با غرب خواهد بود.

۱۵- ظهور پدیده بیدارى اسلامى و مقابله با ارزشهاى فرهنگى غرب، بسیار مورد توجّه غربیها است. زیرا در این صورت، جوانان مسلمان، به عنوان نیروهاى مقتدر اسلامى پابرجا خواهند ماند.

با وجود اخبارى که گذشت، برای آنان که از چشمانی نسبتا تیزبین برخوردارند، شاید نیازى به بحث پیرامون مسأله کنترل جمعیّت مسلمانان نباشد. چون اظهارات دشمنان، چنان واضح و گویا است که پایان قصّه را به وضوح می توان دید. ولى به جهت اهمیّت موضوع، بررسی اجمالی و تذکّر برخى از آراء و اخبار، ضرورى است.

آنگونه که در اظهار نظرها تصریح شده است، جمعیّت مسلمانان و بخصوص جوانان مسلمان، به ویژه جوانان ایران، بطوری باعث نگرانى شدید غرب است که تحمّل کتمان آن را نداشته و صریحاً این مطلب را اعلام کرده‏اند. و این صراحت بیان، اعلام جنگ آشکار علیه جمعیّت مسلمانان بلکه تهدیدی صریح علیه تمام موجودیت آنان است. این کارشناسان، افروخته شدن آتش جنگها در جهان را ناشى از افزایش جمعیّت ملتها مى‏دانند، و بر این باورند که افزایش جمعیّت مسلمانان نیز منجر به جنگ آنان با غرب و مبارزه ایشان با ارزشهاى غربى خواهد شد. به همین جهت بر کنترل جمعیّت مسلمانان اصرار مى‏ورزند و براى انجام آن، از اعطاى هیچ امکانى دریغ نمى‏کنند.

از طرفى رشد اسلامگرایى، به گونه‏اى است که بنا بر اظهارات نظریّه‏پردازان غربى، جهان غرب به سرعت به سوى مسلمان شدن پیش مى‏تازد و اسلام، زمانى اروپا را تسخیر خواهد کرد. و این مسأله برای غرب بسیار نگران کننده است.

از سوى دیگر، همانگونه که پیش از این اشاره شد، سستى کانون خانواده که منشأ آن، انحرافات اخلاقى، همجنس‏بازى، روابط نامشروع، خودارضایى و بى‏عاطفگى است، جهان غرب را شدیداً تهدید به انقراض مى‏کند. و چون براى حل این مشکلات، راهی منطقى و نتیجه بخش سراغ ندارد، و اصلاح ساختار جامعه غربى عملاً محال می نماید، کارشناسان غرب، چاره‏اى جز مقابله با جمعیّت، فرهنگ، اقتصاد و امنیّت جوامع مسلمان ندارند. از این رو براى شکستن هر یک از این حصارها، تهاجم گسترده و همه‏جانبه‏اى را آغاز کرده‏اند. براى تهاجم علیه جمعیّت مسلمانان با تمام توان نظامى و تبلیغاتى و عملى در قالبهاى مختلف به بهانه‏هاى متعدّد از جمله «انفجار جمعیّت» به پیش تاخته و می تازند.

در کتاب مأموریّتى که وزارت مستعمرات انگلیس، براى اجراى مفاد آن در کشورهاى اسلامى، به همفر داد، چنین آمده است:

«واجب است محدود کردن نسل (فرزند کمتر، زندگى بهتر) و اینکه نباید یک مرد بیش از یک زن بگیرد و براى ازدواج، شرایط بسیارى گذاشته شود.»

«کتاب خاطرات سیاسى و تاریخى مستر همفر، ص۱۵۷»

بنا بر این باید دانست که غوغاى «انفجار جمعیّت» نیز مانند به وجود آمدن معضل ازدواج، از شگردهاى سابقه دار غرب براى مقابله با مسلمانان جهان است. که تحت عنوان «مبارزه با رشد جمعیّت»، «مهار جمعیّت» و… برایش بودجه‏هاى هنگفتى هزینه کرده و مى‏کنند. و تا به دست آوردن یک نتیجه مطلوب، این روند را ادامه خواهند داد.

_________________________________________________

[۱] ـ سوره زمر، آیه های ۲۵، ۲۶ و ۲۸٫
[۲] ـ سوره اسراء، آیه ۳۱٫
[۳] ـ روزنامه زن، ۲۷/۱۱/۱۳۷۷٫
[۴] ـ روزنامه رسالت، ۵/۵/۱۳۷۷٫

[۵] ـ ساموئل هانتینگتن، استاد رشته سیاسى دانشگاه هاروارد، و نیز مدیر انستیتوى مطالعات استراتژیک این دانشگاه که به دلیل نگارش کتاب «رویارویى تمدّنها» از شهرت ویژه‏اى برخوردار شده، پانزده سال قبل یعنى پیش از آنکه به این دانشگاه ملحق شود، مسؤول برنامه‏ریزى شوراى امنیّت ملّى دولت کارتر بود. هانتینگتن، از بنیانگزاران ویژه‏نامه «سیاست خارجى» است، و هنوز هم عضو هیأت تحریریّه آن مى‏باشد. ریاست فعلى جمعیّت علوم سیاسى آمریکا با اوست و داراى تألیفات متعدّد در کتب و نشریات گوناگون است. «روزنامه جمهورى اسلامى، ۲۴/۴/۱۳۷۶«. لازم به تذکر است که آقاى هانتینگتن، تبعه آمریکا بوده ولى آلمانى‏الأصل است.

هجوم آرام و خواب غفلت ۳ – مبارزه با رشد جمعیت

بخش ۲

مبارزه با رشد جمعیّت مسلمانان

پس از به‏راه انداختن جنجال انفجار جمعیّت مسلمانان، انواع و اقسام راه حلهاى مبارزه با آن از سوى شخصیّتهاى غرب، مطرح شده و دامنه آن روز به‏روز گسترش یافت.

«پل ارسنج از دانشگاه استانفورد آمریکا… در توصیه‏اش به دولت آمریکا مى‏گوید که آمریکا باید با تمام قوا و با استفاده از فشارهاى مالى و سیاسى، از افزایش جمعیّت در کشورهاى دیگر جلوگیرى نماید، حتّى در کشورهاى کم‏جمعیّت آفریقاى شرقى. چون این سرزمینهاى بکر و با صفا باید به عنوان تفریح‏گاه ساکنین شهرهاى آلوده به صنعت ما حفظ شود.»

«روزنامه جمهورى اسلامى، ۷/۶/۱۳۶۹»

به نظر شما جالب نیست؟ سرزمینهای بکر آفریقای شرقی باید برای تفریح و خوش گذرانی آمریکائیان حفظ شوند! و به همین دلیل باید جمعیت این سرزمینها به هر وسیله ممکن، کاهش یابد! پس از این زمینه سازیها و ارائه نظراتى اینچنین، سازمان ملل متّحد[۱] که کانون اداره و اجرای منویّات غرب است، با بسیج نیروهایش، مانند: بانک جهانى، صندوق بین المللى پول، صندوق رشد، یونیسف و یونسکو و فائو و… وارد عمل شد. هرچند پیش از این نیز در رابطه با کنترل جمعیّتِ کشورهاى اسلامى، خدمات شایان ذکرى!! ارائه کرده و دولتهاى اسلامى را با فشارهاى سیاسى و اقتصادى و… به این کار وادار ساخته بود؛ ولى این بار، براى آنکه نظارت بیشترى بر اجراى طرح داشته باشد، و موفّقیّت بیشترى کسب کند، عملیّات خود را گسترش داده و حربه‏هاى مؤثّرترى بکار گرفت و خطوط اصلى را با دقّت بیشترى، مشخص کرد و با استفاده از کلمات خوش آب و رنگی چون «رفاه»، «زندگی مطلوب»، «توسعه» و… گفت:

«براى هر زن دو فرزند کافى است»، و «اگر کشورهاى اسلامى طالب رفاه و زندگى مطلوب هستند باید با رشد جمعیّت خود مبارزه کنند».

به چند خبر در همین رابطه توجّه کنید:

«مدیر اجرایى صندوق رشد، وابسته به سازمان ملل متّحد هشدار داد، اگر کشورهاى عربى خواهان اداره زندگى در سطح مطلوب کنونى یا داشتن رفاه و خدمات اجتماعى هستند، باید تصمیمات فورى جهت جلوگیرى از افزایش جمعیّت در کشورهاى خود اتّخاذ کنند. به گزارش واحد مرکزى خبر به نقل از رادیو لندن، وى که در اجلاس سه‏روزه مبارزه با رشد سریع جمعیّت در بحرین سخن مى‏گفت افزود: ضرورت مبارزه با افزایش سریع جمعیّت، ایجاب مى‏کند که دولتها تعداد داشتن اولاد را مشخّص کنند.»

«روزنامه اطّلاعات،۹/۷/۱۳۷۶»

«به گفته رئیس جمعیّت سازمان ملل متّحد، زنان در کشورهاى در حال توسعه، بیشتر از آنچه خود بخواهند بچّه‏دار مى‏شوند. و بدین ترتیب نرخ موالید در این کشورها بالاست. خانم نفیس صدّیق، رئیس صندوق جمعیّت سازمان ملل متّحد، اخیراً به خبرنگاران گفت: عدم تساوى حقوق زن و مرد در کشورهاى جهان سوّم، از عوامل این امر مى‏باشد. زیرا زنان، امکان کمى براى تصمیمات در خانواده‏ها دارند. علاوه بر آن، آنها کاملاً از نظر اقتصادى وابسته به همسرشان هستند. خانم صدّیق افزود: در حال حاضر به طور متوسّط هر زن چهار فرزند دارد که در ادامه این روند، جمعیّت کره زمین تا ده سال آینده از مرز ۱۱ میلیارد نفر خواهد گذشت. وى ادامه داد: براى محدود کردن جمعیّت کره زمین در مرز ۱۱ میلیارد نفر نباید بطور متوسّط، هر زن بیش از ۲ فرزند داشته باشد.»

«ماهنامه پیام زن، اردیبهشت ماه ۱۳۷۳»

بخش مهمی از آنچه در این مقاله خواهید خواند، در همین یک خبر خلاصه شده است. این خبر را در ذهن داشته باشید تا بعد. در راستاى این سخنان، سازمان ملل متّحد که در جریان جنگهاى اسرائیل با لبنان و فلسطین، عراق با ایران، روسیه با افغانستان، و… نظاره‏گرى بیش نبود، و در مقابل این همه مسلمان ‏کشى در جهان، لب فروبسته و در برابر ظلم و اجحاف به مردم الجزایر و مصر و سایر کشورها سکوت مرگ‏بار بر وجودش سایه افکنده بود، ناگهان، با اظهار دلسوزى، خانم نفیس صدّیق را در سِمَت رئیس صندوق جمعیّت، روانه کشورهاى اسلامی کرد، تا با هر شیوه ممکن، طرح مهار جمعیّت را به این کشورها تحمیل کند. در نتیجه، این طرح به عنوان یک راهکار براى حلّ غوغاى «انفجار جمعیّت»، به کار گرفته شد.   در یک بررسی اجمالی ببینیم چه کشورهایى با آغوش باز تسلیم پیشنهادات سازمان ملل شدند، و کدامین کشورها سنگ رد بر سینه طرّاحان آن زدند؟

برای یافتن پاسخ، لطفا به اخبار زیر، توجّه فرمایید:

نفیس صدّیق مى‏گوید:

«من متأسّفم که از کشورى آمده‏ام که حتّى رئیس جمهور آن – یعنى بوش[۲] – با برنامه بهداشت خانواده و تنظیم خانواده مخالف است.» «کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین بر پیکر مسلمین، صفحه ۲۱۷» «مسئول واتیکان در سازمان ملل گفت: کلیساى کاتولیک واتیکان براى مبارزه علیه برنامه‏هاى کنترل جمعیّت سازمان ملل، از کشورهاى اسلامى کمک خواهد گرفت.»

«روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۱/۲/۱۳۷۳»

«در کنفرانس سال گذشته کره ارض در شهر (ریو) نماینده پاپ گفت: از نظر واتیکان، کنترل مصنوعى تولّد، غیر معنوى و خلاف شأن و آراى بشر است.»

«ماهنامه پیام زن، اردیبهشت ماه ۱۳۲۷»

«… پاپ دوازدهم در سال ۱۹۱۵، در نطقى که ایراد کرد تأیید مى‏کند، هر عمل جنسى که منجر به تولید نسل نگردد از نظر کلیساى کاتولیک محکوم شناخته مى‏شود.» «کتاب راههاى جلوگیرى از آبستنى تألیف دکتر حسین نامى، صفحه ۱۸» «به گزارش آسوشیتدپرس از واشنگتن، آمریکا در سال گذشته به دلیل رهبریّت ناموفّق سیاسى در زمینه سیاستهاى جمعیّتى، در رأس فهرست کشورهاى ناموفّق قرار داشت… در این فهرست، روسیّه، پاکستان، لهستان، عراق و ایرلند به عنوان مورد ناموفّق ذکر شده‏اند.»

«روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۶/۱۲/۱۳۷۲»

«مجلّه (رابطه العالم الاسلامى) که یک مجلّه وهّابى مسلک مى‏باشد، در بسیارى از شماره‏هاى خود به تفصیل به نقد و بررسى مسأله کاهش جمعیّت پرداخته است، و همینطور در پاکستان و سایر بلاد اسلامى. و این نشانه آنست که استعمار نتوانسته است با مرتکزات مذهبى و اعتقادات عمیق دینى اهل سنّت نسبت به رجحان افزایش جمعیّت وارد مبارزه شود.» «کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۲۵۰» «…برخى از روحانیّون پاکستان، با اجراى سیاستهاى کنترل جمعیّت در این کشور مخالفند و آن را توطئه یهودى براى کاستن از جمعیّتِ مسلمانان مى‏دانند.»

«روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۶/۷/۱۳۷۱»

«…طبق نوشته یک نشریّه، چاپ راولپندى پاکستان، مخالفت با برنامه کنترل جمعیّت در پاکستان، دامنه وسیعترى به خود گرفته و به اقدامات دسته جمعى به عنوان مبارزه منفى براى متوقّف کردن آن انجامیده است.»

«ماهنامه پیام زن، بهمن ماه ۱۳۷۴»

«ابوظبى – یک مرد پنجاه ساله که چهل و نه فرزند دارد از نقشه قبلى خود براى اینکه ۶۰ فرزند داشته باشد دست کشید. او قبلاً قصد داشت عدّه فرزندانش را شصت برساند و رکورد کشور را بشکند. امّا فشار مالى باعث شد از تصمیم خود منصرف شود. سلیم جمعه مبارک، از شش همسرش بیست و دو پسر و بیست و هشت دختر دارد. او سه همسر خود را قبلاً طلاق داده است. فرزندان او از چند ماهه تا بیست و هشت ساله هستند. سلیم که در رأس الخیمه زندگى مى‏کند، کارمند وزارت امور اسلامى است. وى ماهى چهار هزار و صد دلار حقوق مى‏گیرد. دولت هم براى هر یک از فرزندانش هشتاد و یک دلار به او کمک مى‏کند. کمک دولت براى تشویق شهروندان به داشتن فرزند بیشتر است.»

« هفته‏نامه زن روز، ۱۱/۱۱/۱۳۷۶»

« در سال ۱۴۰۰ هجرى، مجلس مجمع فقهى اسلامى در مکّه مکرّمه برگزار گردید و قطعنامه زیر به امضاى ۱۷ تن از فقهاى معاصر اهل سنّت در مورد تحدید نسل یا به اصطلاح تنظیم خانواده صادر گردید: نظر به اینکه شریعت اسلام ترغیب کننده به فزونى نسل مسلمانان و انتشار آن است؛ و تحدید نسل و جلوگیرى از آبستنى مخالف فطرت انسانى و شریعت اسلامى مى‏باشد؛ و نظر به اینکه هدف جلوگیرى از افزایش جمعیّت مسلمین، نیرنگى براى کاهش دادن نیروى انسانى آنها و تقویت سلطه استعمارگران بر کشورهاى اسلامى و بهره‏بردارى بیشتر از ثروتهاى آنان است؛ و نیز نظر به اینکه جلوگیرى از نسل، نوعى عمل جاهلى و بدگمانى به خداى تعالى است؛ مجلس مجمع فقهى اسلامى به اتّفاق آراء، مقرّر مى‏دارد که: تحدید نسل مطلقاً جایز نیست و جلوگیرى از آبستنى در صورتى که انگیزه آن، ترس از فقر و کمبود باشد، حرام است. چرا که خداوند متعال “هو الرّزاق ذوالقوّه المتین”[۳] و روزى همه جنبندگان روى زمین را خود بر عهده گرفته است؛ “و ما من دابّه فى الأرض الاّ على اللّه رزقها”[۴]…» «کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۱۳۷» «دکتر نفیس صدّیق:… تنها عربستان سعودى است که کاربرد وسایل جلوگیرى از آبستنى را رسماً قدغن کرده است.»

«کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۲۱۵»

توجّه کنید:

مسیحیّت که خود طرّاح اصلى کنترل جمعیّت بوده و قطعنامه مربوطه را امضا کرده است، براى پیروان خود نه تنها کنترل جمعیّت را روا نمى‏داند، بلکه به دستور پاپ موظف به تکثیر نسل است. و بر این اساس، آمریکا به عنوان اوّلین کشور ناموفّق در کنترل جمعیّت معرّفى مى‏گردد. در میان کشورهاى اسلامى نیز علماى سقیفه گرا، در پاکستان و عربستان، فتوى بر حرمت کنترل موالید داده و رسماً آنرا مردود شمرده‏اند. در ابوظبى هم نه تنها کنترل موالید جریان ندارد بلکه براى فرزند بیشتر، مساعده نیز مقرّر شده است. روسیّه، لهستان، عراق و ایرلند نیز به عنوان کشورهاى ناموفّق معرّفى شده‏اند. در سایر کشورهاى اسلامى و سنی نشین هم کنترل موالید به شکلى بسیار ضعیف و بدون هیچ اهرم فشارى، انجام مى‏شود که در حکم عدم کنترل است.

و امّا ایران:

ایران اسلامى، که از دیرباز دستخوش تاخت و تازهاى سیاسى، فرهنگى، اقتصادى و نظامى بوده است، و سردمداران آن همواره طعمه سیاستبازان شرق و غرب بوده اند، این بار نیز با هجوم سفّاکان به ظاهر دلسوز، و به کمک دشمنان داخلى و دوستان غافل، خود را بی چون و چرا، تسلیم طرح کنترل جمعیّت کرده و آن را با آغوش باز پذیرفت!

از کجا شروع شد؟

«روزنامه اطّلاعات یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۶۸، طىّ شماره ۱۸۸۵۲، اعلام کرد: رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور: افزایش بى‏رویّه جمعیّت و تخریب بى‏ضابطه منابع طبیعى، حیات انسان را تهدید مى‏کند. دکتر منافى، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور… سپس به عوامل نابودى محیط زیست اشاره کرد و گفت: توسعه بى‏رویّه و ازدیاد نامتناسب و لجام‏گسیخته جمعیّت، و دخالت بى‏ضابطه انسان در طبیعت، حیات طبیعى و زندگى بشر را تهدید مى‏کند. این ابتداى امر بود…»

«کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۱۳۲»

جالب توجّه است که سازمانهاى ضدّ بشر، براى آنکه بتوانند به مقاصد خود برسند، نخست ابزار و دستاویزی به نام «توسعه» را ارائه داده و براى رسیدن به این هدف، راهکارهایى را توصیه کردند که یکى از آنها کنترل موالید است.

و مراحل برنامه‏ریزى توسعه تحت عنوان برنامه اوّل توسعه و… که چارچوب آن با همکارى سازمان ملل تهیّه مى‏شود، از اینجا شروع شد.

توجّه کنید:

«دکتر نفیس صدّیق… : دولت ایران اکنون مصمّم است که در برنامه توسعه کشور، مسأله جمعیّت را نیز به حساب آورد…»

«کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۲۱۵»

«دکتر مرتضى میرمطهّرى دیروز در قزوین افزود:… بررسى جمعیّت در برنامه‏ریزى توسعه… از جمله طرحهایى است که هم‏اکنون با همکارى این صندوق، (صندوق جمعیّت سازمان ملل متّحد) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکى در سطح کشور اجرا مى‏شود.»

«روزنامه ایران، ۳۰/۳/۱۳۷۵»

«همایش جمعیّت و توسعه به مناسبت روز جهانى جمعیّت، با هدف تبیین چگونگى تنظیم جمعیّت، با حضور وزیر و مسؤولان وزارت بهداشت، نمایندگان مجلس شوراى اسلامى و نمایندگان سازمانهاى جهانى در تهران برگزار شد…»

«روزنامه ایران، ۲۳/۴/۱۳۷۵»

«به مناسبت روز جهانى جمعیّت، ۱۱ جولاى، اوّلین گردهمایى انجمن تنظیم خانواده جمهورى اسلامى، روز شنبه به همّت هیأت مدیره اعضاى این انجمن در محلّ هتل لاله تهران برگزار شد… شویون‏سو نماینده چند سال اخیر در جمهورى اسلامى ایران نیز در این گردهمایى به تشریح نقش سازمانهاى غیر دولتى در برنامه‏هاى تنظیم خانواده بر اساس مصوّبات کنفرانس بین المللى جمعیّت در قاهره پرداخت. وى گفت:… برنامه عمل کنفرانس بین المللى جمعیّت و توسعه، تأکید کرده است که فقر، نابرابرى جنسى، استفاده از منابع و محیط زیست به صورتى در هم تنیده‏اند که هیچکدام جداى از یکدیگر نمى‏توانند مطرح باشند.»

«روزنامه خراسان، ۲۴/۴/۱۳۷۵»

از صحت و سقم علمی این اظهارات که بگذریم، جا دارد بپرسیم که: آیا مهار جمعیت به خاطر مصالحی است که در این چند خبر و اخبار مشابه ذکر شده و می شود، یا به خاطر فرمایشات آقای هانتینگتن و پل ارسنج و امثال آنان؟!!! «لایحه بودجه سال ۷۶ کشور:… تعدیل نرخ رشد جمعیّت، یکى از اهداف سیاستگذاریهاى توسعه در برنامه‏هاى اوّل و دوّم توسعه به شمار مى‏رود.»

«روزنامه رسالت، ۶/۹/۱۳۷۵»

و در سایه همین «توسعه» بود که تن به هر ذلّتى دادیم، و نه تنها به توسعه نرسیدیم، بلکه هر روز بدهکارتر شده و اقتصادمان بیمارتر و به ورشکستگى نزدیکتر شد. مدّتى گذشت و بودجه‏هاى کلانى براى جلوگیرى از باردارى صرف شد و همه امکانات، براى این منظور به خدمت گرفته شد و تمام ابزار پیشگیرى از باردارى، در دسترس عموم قرار گرفت. ولى چون این مقدار تلاش، اهداف مجامع غربى را برآورده نمى‏کرد، خانم دکتر نفیس صدّیق به ایران آمد و گفت:
«همه معتقدند که براى جلوگیرى از رشد نامعقول جمعیّت ایران باید کارى کرد… ما به ایران آمده‏ایم تا در تنظیم یک برنامه جمعیّتى به ایران کمک کنیم.»

«کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۱۱۷، به نقل از روزنامه قدس ۷/۷/۶۹ تا ۱۴/۸/۶۹ »

تصویب طرح کنترل جمعیت از سوی مجلس:

پس از چندى خبرنگاران اعلام کردند: «طرح کنترل جمعیّت از سوى دولت به مجلس ارائه شده است… اراک، ۲۶ خرداد ۱۶ ژوئن. اگر رشد جمعیّت با منابع داخلى همسو نباشد، تمامى برنامه‏ریزیها با مشکل مواجه خواهد شد. به همین دلیل طرح کنترل جمعیّت از سوى دولت به مجلس ارائه شد. دکتر رضا ملک‏زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکى… ضمن اعلام این خبر افزود: طرح کنترل جمعیّت به مجلس ارائه شده که در صورت توافق مجلس و تصویب آن، برنامه‏هاى کنترل جمعیّت روند سریعترى به خود مى‏گیرد.»

« هفته‏نامه کیهان هوایى، ۵/۴/۱۳۷۰»

هرچند تا زمان تصویب مجلس که در سال ۱۳۷۲ صورت گرفت، گامهاى بلند و قابل توجّهى در روند کاهش جمعیّت از طرف دست‏اندرکاران خودمختار این امر و مزدوران جنایت‏پیشه استعمار، به عمل آمد، ولى به نظر طرّاحان، این مقدار تلاش، کافى نبود. و مى‏بایست بطور جدّى‏ترى در برآوردن اهداف استعمار تلاش مى‏شد. در نتیجه، برای قانونی کردن این حرکت، طرح کنترل جمعیّت، به مجلس شوراى اسلامى ارائه شد و مجلس نیز آن‏را تصویب کرد!! پس از آن، لبخند رضایت بر چهره کریه بانیان غربی و جنایت پیشگان بین المللى نشست که طىّ گزارشى این رضایت را ابراز نمودند:

« به گزارش صندوق جمعیّت ملل متّحد، یکى از اقدامهاى مهمّى که در زمینه جمعیّت در ایران اجرا شده تصویب قانون تنظیم خانواده از سوى مجلس شوراى اسلامى در سال ۱۳۷۲ است. این قانون تحرّک بیشترى به فعّالیّت‏هاى تنظیم خانواده بخشیده و تأکید کرده است: روزنامه‏نگاران، فیلمسازان و سایر هنرمندان، باید تشویق شوند تا در باره مسائل کنترل جمعیّت و تنظیم خانواده، آگاهى‏هاى عمومى را افزایش دهند.»

« روزنامه اطّلاعات، ۱۰/۵/۱۳۷۸»

تصویب قانون کنترل موالید در مجلس شوراى اسلامى، یکى از اقدامات اساسى سازمان ملل و مجامع استعمارى، براى رساندن ایران به توسعه[۵] مورد نظرشان بود. آرى یکى از راهکارهاى توسعه که خودش اصلى‏ترین هدف براى دشمنان بود به تصویب رسید. ولى این راهکار خود نیاز به اهرمهایى دارد که آن اهرمها نیز، براى دشمن، از مهمترین اهدافند. اهرمهایى مانند: اخراج غیر طبیعی زنان از خانه، و توانا سازى اقتصادى ایشان، و وارد کردن بی رویه و بدون پیش بینی آنان به بازار کار و تحصیل و ورزش و سیاست و پست و مقام و…، ایجاد روحیّه رفاه‏طلبى خاص و حساب شده در میان خانواده‏ها، کمرنگ کردن مسائل دینى و در نتیجه از بین بردن آنها، اجرای سیاستهایى که باعث فشار اقتصادى شدید بر مردم مى‏شود، رواج فرهنگ غرب، تأخیر ازدواجها، و… که در صفحات آتی از نظر شما خواهد گذشت. آنچه در کشور ما گذشت فراتر از آن چیزى بود که مجامع بین‏المللى و استعمارى از ما خواسته بودند. آنچه که از ما خواسته بودند این بود که باید براى رسیدن به توسعه، از رشد بی رویه جمعیّت جلوگیری کنید. ولی آنچه که در کشور ما صورت گرفت مواردى است که توجّه شما را به آن جلب مى‏کنم:
الف : اهرم فشار با وضع قوانین :

این اهرم یکى از اهرمهایى است که فقط در کشور ما اعمال مى‏شود. و شاید به‏کارگیرى این شیوه براى کنترل نسل، در تاریخ سابقه نداشته باشد!

«مهندس همدانلو یکى از اندیشمندان کشور… گفت:… مبارزه با فقر، الزام و اجبار براى تنظیم خانواده، بها دادن به زندگى و خوب زندگى کردن، عواملى هستند که مى‏توان براى مقابله با رشد جمعیّت از آنها بهره گرفت.»

«روزنامه اطّلاعات، ۲۸/۴/۱۳۷۷»

«طبق مصوّبه جدید دولت، کلیّه امتیازات قانونى که قبلاً به فرزند چهارم خانواده‏ها تعلّق مى‏گرفت لغو مى‏شود… همچنین فرزند چهارم و بعد که بعد از یکسال از ابلاغ این تصویب‏نامه متولّد شوند، مشمول دریافت کوپن سهمیه‏بندى ارزاق عمومى و کالاهاى اساسى نخواهند شد…»

«هفته‏نامه کیهان هوایى، ۲/۵/۱۳۷۰»

«روزنامه خراسان ۳ بهمن ۱۳۷۳ طىّ شماره ۱۲۸۸۵ تحت عنوان: ارایه برگ تنظیم خانواده، شرط اصلى متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینى، آورده است: کلیّه خانواده‏هاى کم‏بضاعت داراى ۳ فرزند که قدرت بارورى دارند، تنها پس از وازکتومى (بستن لوله در آقایان) و یا توبکتومى (بستن لوله در خانمها) و ارائه مدرک از سوى مراکز بهداشت مى‏توانند زیر پوشش کمیته امداد در آیند.»

«کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۱۴۷»
لابد مسؤولان و کارکنان کمیته امداد که از همین بودجه حقوق مى‏گیرند نیز پس از وازکتومى و توبکتومى و ارائه مدرک معتبر به کار خود ادامه مى‏دهند!

«دیروز در همین مشهد مقدّس، زنى از افراد مستمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینى، با بچّه شیرخواره خود در بغل، به کمیته رفته بود تا سهمیه قوطى شیر خشک خود را بگیرد. به وى گفتند: اوّل برو لوله‏هایت را ببند و سپس بیا تا قوطى شیر خشک به بچّه‏ات بدهیم!»

«کتاب کاهش جمعیّت ضربه‏اى سهمگین …، صفحه ۲۲۶»

«بر اساس گزارش اداره بهداشت خانواده به آگاهى مى‏رساند:
۱ – طبق مادّه ۱ قانون جمعیّت و تنظیم خانواده، مصوّب مجلس شوراى اسلامى کلیّه امتیازاتى که در قوانین بر اساس تعداد فرزندان یا عائله پیش‏بینى و وضع شده‏اند، در مورد فرزند چهارم و بعد قابل محاسبه و اعمال نخواهد بود. بنا بر این، سازمان تأمین اجتماعى در ارائه خدمات به بیمه شدگان تا سه فرزند، منافاتى با برنامه‏هاى تنظیم خانواده ندارد.»

«روزنامه همشهرى، ۱۷/۸/۱۳۷۷»

«چند پرسش با همکارى مرکز تحقیقاتى آموزشى و خدمات تنظیم خانواده شهید نور سعادت:
۱ – براى زوجین با فرزند کافى که تمایل به داشتن فرزند دیگرى ندارند کدام‏یک از روشهاى پیشگیرى از باردارى توصیه مى‏شود؟ ـ جواب ـ: الف: بستن لوله‏هاى رحمى در خانمها (توبکتومى). ب: بستن لوله در آقایان (وازکتومى).

«روزنامه ایران،۲۱/۹/۱۳۷۷»

در تحلیل این چند خبر که مشت نمونه خروار بود، من چیزى براى گفتن ندارم. زیرا خبرها روشنتر از هر روشنیند. ولى شاید این پرسش براى شما یا هر خواننده دیگرى مطرح شود که: آیا استفاده کنندگان از این اهرمها، بویى از انسانیت برده‏اند؟ تاچه رسد به اسلامیّت!! آیا از گرسنگى یک نوزاد سوء استفاده کردن، درخور شأن کمیته امداد امام خمینی رحمه الله علیه است؟ آیا مى‏توان براى رسیدن به هدفى که از سوى دشمنان ایران و اسلام، القاء شده اینگونه با نیازمندان برخورد کرد و از نیازشان به کوپن، و قوت لایموت، و بیمه آنچنانى، و شیر خشک، به منزله پتکى استفاده کرد و بر فرقشان کوبید؟ سقوط به دره پستى و رذالت تا کجا؟! امیدوارم اقدام جلاّدانى که در لباس مقدّس پزشک، بدون اطّلاع زنان باردار، مخفیانه لوله‏هاى رحم آنان را هنگام سزارین مى‏بندند، پیرو بخشنامه محرمانه‏اى نباشد، و یا قطره‏هاى فلج اطفال را براى اهداف خاصّى در دهان کودکان بى‏گناه، نچکانده باشند، و یا نمک طعام را به منظور تضعیف بارورى زنان و مردان، اجباراً ید دار نکرده باشند! و یا طرح واکسنهای سراسری را … و…

_________________________________________________________________________________________

[۱] ـ در معرفی سازمان ملل متحد، توجه شما را به یک خبر جلب می کنم: «پطرس غالى دبیر کل سابق سازمان ملل در اواخر دوران تصدّى خود در اظهارات اعتراف گونه‏اى مى‏گوید: برخى فکر مى‏کنند که سازمان ملل، یک نهاد مبتنى بر عدالت است ولى این افراد، سخت در اشتباه به‏سر مى‏برند. آنها باید بدانند این سازمان، نه بر اساس عدالت بلکه بر مبناى سیاست بنیان گذاشته شده و خطّ مشى آنرا قدرت مشخّص مى‏کند..» «روزنامه جمهورى اسلامى، ۱۳۷۶/۸/۲۱»
[۲] ـ بوش اول (بوش پدر).
[۳] ـ «سوره الذّاریات، آیه ۵۸: انّ اللّه هو الرّزّاق ذو القوّه المتین – مسلّماً خداوند است که بسیار روزى دهنده و داراى قوّت و قدرتى استوار مى‏باشد.»
[۴] ـ «سوره هود، آیه ۶٫ هیچ جنبنده‏اى در روى زمین وجود ندارد مگر آنکه روزى او بر عهده خداوند است.»
[۵] ـ هویّت و چیستی توسعه مورد نظر غرب را در صفحات آتی خواهد آمد.

منبع :  http://www.andalibonline.com

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*