وقتی خداوند قدرت خالقیت میدهد
خداوند خالق مطلق است.بعید باشد کسی با این جمله مشکل داشته باشد.
صفت خالقیت خداوند استقلالی است نه موهبتی ، یعنی اینکه کسی این صفت را به او موهبت نکرده است که او خود قادر متعال است.بازهم فکر نمیکنم کسی با ما مشکلی داشته باشد.
حالا یک سوال : آیا خداوند این صفت خالقیت را به کسی عطا کند میکند یا نه؟
آیا اگر بگوئیم خداوند میتواند به کسی این قدرت را موهبت کند، ما مشرک شدهایم و مستحق انفجار تروریستی هستیم؟
این آیه از قرآن را بخوانید:
أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَهِ الطَّیْرِ فَأَنْفُخُ فیهِ فَیَکُونُ طَیْراً بِإِذْنِ اللَّهِ(آل عمران ۴۹)
همانا من(عیسی بن مریم) برای شما خلق میکنم از گل همانند پیکر پرنده و در آن میدمم ، پس به اذن خداوند پرنده میشود.
کوتاه آنکه صفت خالقیت ، به موهبت پروردگار به عیسای نبی (علی نبینا و آله و علیه السلام) عطا شد.سوره مائده آیه ۱۱۰ هم این موضوع را بررسی کرده است.
یک سوال دیگر،آیا توانایی شفا دادن بیمار را هم خدا به کسی میدهد؟
وقتی خداوند قدرت شفا دادن میدهد
داشتیم میپرسیدیم:آیا قدرت مریض شفا دادن را هم خدا به کسی داده است یا نه؟
بازهم قرآن عزیز، بازهم سوره شریفه آل عمران و باز همان آیه۴۹
وَ أُبْرِئُ الْأَکْمَهَ وَ الْأَبْرَصَ وَ أُحْیِ الْمَوْتى بِإِذْنِ اللَّهِ وَ أُنَبِّئُکُمْ بِما تَأْکُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ فی بُیُوتِکُمْ إِنَّ فی ذلِکَ لَآیَهً لَکُمْ إِنْ کُنْتُمْ مُؤْمِنین
و من (عیسی فرزند مریم)کور مادرزار را بهبود دهم و همچنین مبتلای به پیسی را ، و مردگان را زنده کنم به اذن خدا و آگاهی دهم شما را از آنچه میخورید و آنچه در خانه های خود نگاه میدارید.همانا در آن نشانه ای است اگر مومن هستید.
ببخشید!قرار بود فقط ماجرای شفا دادن را بررسی کنیم که کار به زنده کردن مردگان هم رسید.
کوتاه اینکه:خداوند این صفات را (شفا دادن ، زنده کردن ، خبر از غیب دادن ) به هر کسی که بخواهد میدهد. حتی اگر ما خوشمان نیاید.
راستی اگر میخواهی خود را از فیض امام رضا علیه السلام محروم کنی ، به ما ربطی ندارد. اما قسم به هرکه دوستش داری ، اگر از مسلمانی شنیدی که امام رضا علیه السلام مریضی را شفا داده ، به شرک محکومش نکن، که خطای بزرگی است.
یکی از اعضای خانوادهات کور است
ماجرای خالقیت و شفا دادن و مرده زنده کردن و …. را خواندی؟
فرض کن ۲۰۰۰ سال پیش در منطقه شامات ، زندگی میکنیم.پیامبر بزرگوار حضرت عیسی مسیح –که سلام خداوند بر او باد- را نیز درک میکنیم.میشنویم که ایشان کور را شفا میدهند، مرده را زنده میکنند و از گل پرنده ای خلق میکنند به اذن خدا.
بازهم توسن خیال را جلوتر ببر و فرض کن یکی از عزیزترین اعضای خانوانده ات کور مادر زاد است و میخواهی او را به نزد حضرت عیسی علیه السلام ببری.
به نزدشان میروی… به ادب سلام میدهی….پیامبر خداست…سلامت را پاسخ میدهند…خواستهات را چگونه مطرح میکنی؟
میگوئی ای پیامبر بزرگ، از خدا بخواهید که فلانی را شفا دهد؟
یا میگوئی: به اذن الله چنین کنید و او را شفا دهید؟
یا این را هم میتوانی بگوئی:
ای پیامبر خدا، بوسیلهی آنچه خدا به شماموهبت کرده ، بیمارم را شفا بدهید
آیا جمله آخر شرک بود؟خطا بود؟آیا اگر کسی چنین سخنی گفت، میتوان به جرم کفر، حکم قتلش را صادر کند؟
بیشتر بیاندیش و بدان که ما نیز با امام رضای خود از نوع جمله سوم به راحتی سخن میرانیم،به راحتی….
یا مرتضی علی
تیتر متن حاضر چه می خواهد بگوید؟
آیا این تیتر خلاف است؟آیا قوانین بین المللی و کلیه قطعنامه های بشری این عبارت را محکوم کرده اند؟آیا شرک است؟آیا قرآن خدا گفته است کسی را نخوانید؟کسی را صدا نزنید؟از کسی یاری نجوئید؟
اگر کسی صفت خدایی بودن به مرتضی علی داد، پیش از من و تو همان مرتضی علی از او بیزاری جسته است.
اما اگر کسی گفت: خدا به علی چیزهایی موهبت کرده است و من بخاطر آن چه خدا در نزد او قرار داده است میگویم یا مرتضی علی ، دیگر نه شرکی ورزیده است و نه کافر شده است.
بررسی به گونه دیگر:
تو پدرت را صدا نمی زنی؟ از او چیزی نمی خواهی؟ کودک مادرش را به فریادرسی نمی خواند؟ آیا او مشرک شده است؟آیا او نافهم است که چنین می کند؟
خداوند کفالت و سرپرستی طفل را به والدینش داده است. آیا این موضوع خیلی پیچیده است ؟
نوع و سنخیت یا مرتضی علی گفتن ما همان است که کودک پدرش را می خواند.
یا مرتضی علی
تقاضای کمک از امام : http://www.fetrat.com/wfm_Index.aspx