جمعه , ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » اسلام پیام آور نظافت و تمیزی برای ایرانیان،و سلمانی یادگاری از سلمان (۴)

اسلام پیام آور نظافت و تمیزی برای ایرانیان،و سلمانی یادگاری از سلمان (۴)

پس دانستیم که منشأ اسلام آوردن ما ایرانیان،فقط بزرگواریـهــای اخلاقی و بی نظیرسلمان فارسی وعشق هـرمردو زن وپیر وجوان مانسبت به آن بزرگمرد و قهـرمان تاریخ اسـت، و نه “حمله عربهـا به ایران!!” – که پورداوود و امثال او این شایعه بی اساس را ترویج داده اند!

ما ایرانیان،اکنون“مسلمان”یعـنی پیرو راه سلمان پاک، یا سلمان محمدی(ص) هستـیـم. جالب است که خواننده بداند، مورّخان و لغت شناسان ایرانی جملگی بر ایـن نظر اتـفاق دارند که الفاظی چون “سلمانی” – آرایشگر موهـا و ریش و سبیل مردان و کوتاه کننده آنها جهت حفظ نظافت و بهداشت   نیز از اســم “ســلمان فارسی” اخذ شده، چون مردم ایران – بخصوص زرتشتیان – موها را ژولیده وپریشان نگاه میداشتند، چنانکـه از وصف شاهدان ومعشوقان وغلامان ، درادبیات فارسی نیز چنین هـویدا است ! و چون بلندی و ژولیـدگی مو سبب کثیفی آن و درنتیجه تولد شپش درآن است، این رسم اسلامی زیبا و بهداشتی “سلمانی کردن”را نیز سلمان فارسی بزرگوار برای ما هموطنانش توأم با دین مبین اسلام، به ارمغان آورد؛ وگرنه امروزه سرها و سبیل های ما ایرانی ها نیز مثل هندوها، پر از شپش و کثافت بود!!

در دین زرتشت ، شستن دستها با ادرار گاو سفارش شده و مورد تاکید قرار گرفته است !! ( ۲ ) . پس بازهم شپش داشتن موهای ژولیده زرتشتیان، بیشترازشست وشو با ادرار گاو، قابل تحمل خواهد بود !

۱) تیفوس اکزانتماتیک مُحرِقه [سوزان]، یکی ازبیماری های واگیر است که سرایت آن بیشـتر به وسیله ی شپش [بوده] وعوارض آن عـبارت است از: خفگی، کوفتگی اعضا، سردرد، کمردرد، سرگیجه، تهوع، تب شدید درحدود۴۰ تا۴۱ درجه که مدت دوهفته طول میکشد، هذیان و پریشانی حواس (فرهنگ­عمید) [آشموغ]

۲) دستورشست وشوی دست باشاش­گاو،دردوکتاب­اصلی­زرتشتیان دیده­میشود:

ا) اوستا، ترجمـه: جلیل دوستخواه، ۲ /۷۴۷،ش۱۲و۱۳؛ نیز:۲/۸۶۸،ش۲۱و۲۲٫

ب) دینکرد، ترجمه ی دوست فقـیدم: شادروان احمد تفضلی و ژاله آموزگار،

۵ /۸۰ و۱۰۴٫درخور توجه است که شست وشو با “گومیز”یا همـان ادرار گاو، نشانگر نوعی اشتراک درمیان دو آیـیـن خرافی زرتشتی و هـندو اسـت،ازآن رو که هردو برای گاو،گونه ای قداست وستودگی قایل هستند![آشموغ راه یافته].[ات] .

منبع :

http://zartosht3000.persianblog.ir

خبرنامه آرمان مهدویت

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*