مقدّمه:
در جهان امروز کسانى در صف دشمنان عاشوراى حسینى چهره مىگشایند که چکیده کفر و شرک و نفاق همه اعصارند.
دشمنان امروز عاشوراى حسینبن على علیهالسلام همان سپاه زخم خورده و کینهتوز جنگهاى بدر و احد و خندق و جمل و صفّین و نهروانند. آنهایى که زخمى عمیق از ذوالفقار امیر مؤمنان حضرت على علیهالسلام در جان خود دارند؛ و در رویارویى با سبط پیامبر و حجّت برگزیده خداوند حضرت حسینبن على علیهالسلام که فرمود:
«ویلکم أتقتلونى على سنّه بدّلتها؟ ام على شریعه غیّرتها؟ ام على جرم فعلته؟ ام على حقّ ترکته؟ قالوا له: انّا نقتلک بغضاً لأبیک – واى بر شما آیا مرا به خاطر اینکه سنّتى را تبدیل کردهام مىکشید؟ یا به جهت آنکه دگرگونى در دین خدا پدید آوردهام؟ یا به سبب جرمى که مرتکب شدهام؟ و یا به خاطر حقّى که آنرا وا گذاردهام؟همه درجواب آن بزرگوار پاسخ دادند: بغضاً لأبیک – به جهت دشمنى و کینهاى که با پدرت داریم ».
و همین فریاد خصمانه را در حمله اسرائیل به اعراب از حلقوم موشهدایان، سفّاک اسرائیلى شنیدیم که گفت: «ما امروز انتقام خیبر را از مسلمانان گرفتیم».
ساده اندیشى است اگر گمان کنیم در دنیاى کفر و شرک امروز اثرى از لشکر سقیفه و سپاه بىرحم و خونریز عمر سعد باقى نمانده است. زیرا اخبارى که از گوشه و کنار دنیاى اسلام به دست مىآید نشانگر حضور فعّال یهودیان خیبر، و فرماندهان جنگهاى صلیبى، و بازماندگان خوارج نهروان است که از کاخهاى سبز و سفید اموى ارتزاق شده، و براى نابودى اسلام با ماشینهاى جنگىاشان بر پیکر مسلمانان و بر مساجد و منازل آنان یورش آورده و بارها حرم حسینى را مورد هجوم قرار داده
و سعى در تخریب آن داشتهاند.
مخفى ماندن قبر بانوى بانوان، یگانه دخت گرامى پیامبر اسلام، حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام دلیلى آشکار بر کینهجویى ستمپیشگان عصر جاهلیّت است. همانهایى که اسب بر پیکر کشتگان کربلا تاختند؛ و خداجویان سلحشور علوى را بر دروازه شهرها به دار آویختند؛ و عزاداران حسینى را به خاک و خون کشیدند؛ و بتپرستى خود را آشکار کرده و گفتند:
«ما سپاه صحابه هستیم».
عزادارى امروز شیعه یعنى: فریاد بلند: « لا اله الاّ اللّه » و رمى
جمرات به سوى جبت و طاغوت، و طواف، گرد حریم امن الهى، و سعى در یارى تشنهکامان آل اللّه علیهمالسلام.
اقامهی عزاى سرور شهیدان، اقتدا به پیشوایان معصوم علیهمالسلام و همصدا شدن با تسبیح و تحمید و تهلیلِ همه آفرینش است.
به سوگ نشستن در عزاى سیّد الشّهداء علیهالسلام اعلان رسمى مواضع شیعه و اظهار شخصیّت والاى اوست. و نمایش جلوهاى تام و تمام از تولّى و تبرّى و گل ایمان به کتاب و عترت پاک پیامبر است.
برپایى عزاى حسینى اعلان انتظارِ ظهور منتقم الهى است. ظهور و قیام امام منصورى که اجراى عدالت او زمین را از ستم مىرهاند.
شرکت در مجلس عزاى حضرت اباعبداللّه الحسین علیهالسلام انتقال سینه به سینه میراث گرانقدر شیعه به نسلهاى آتى است.
اقامه عزاى حسینبن على علیهماالسلام بزرگداشت شعائر الهى است.
بر پایى مجالس عزاى سرور آزادگان جهان به نمایش گذاردن زیباترین تصاویر از کرامتهاى انسانی است که با دست تواناى ولایت ترسیم شده است.
دشمنان عاشورا در یک نگاه کوتاه:
گزاف نیست اگر بگوییم سپاهیان کفر و شرک و نفاق همه در یک صف ایستاده و براى نابودى اسلام و مسلمین از انسجام خاصّى برخوردار گشته و مصداق «الکفر ملّه واحده» مىباشند.
دشمنان داخلى و خارجى: لائیک، یهودى، صلیبى، وهّابى، قدرت طلب، تندرو، جاسوس، جیره خوار، رذل، زنازاده، همجنسباز، همه و همه در استخدام دولتهاى ضدّ شیعی در آمده و با تمامى حربههاى تبلیغى و نظامى به ستیز با عزاداران حسینى برخاستهاند. زیرا در باور آنها اقامه عزاى حسینى سرچشمه حیات خداپرستان است.
سلسله جنبان کفر، پس از بررسیهاى لازم، چارهی کار خود را در این دید که باید به پایگاهها و مراکز مهم و اساسى خداپرستان حمله کند، و آنها را از جوشش و حیاتبخشى باز دارد. در پى این تصمیم هولناک مسلمانانى را تربیت کرد که «ربّ»شان قدرت و قبله آنها بریتانیا باشد. و با یک توطئه حساب شده مسلمانان صلیبى را بر حرمین شریفین مسلّط کرد؛ و دو پایگاه عظیم اسلامى به دست نفاق سقوط کرد؛ و آن سرچشمههاى حیات از جوشش لازم باز ماند؛ و در راستاى همان سیاست شیطانى، طرح حمله به عتبات عالیات را به وسیله قدرتپرستان وهّابى به اجرا گذاشته و فاجعه عظیم دیگرى به بارآورد.
حمله به مسجد الحرام و مسجد النّبى، و تخریب بقاع متبرّکه قبرستان بقیع، و یورش به حریم حسینى، از طرحهاى نظامى کفر بود؛ ولى براى محو فرهنگ و آئین یکتا پرستان طرحهاى فرهنگى و تبلیغى زیادى در دست اجرا داشته و دارند.
روى کار آوردن رضاخان قلدر براى کشف حجاب، و جلوگیرى از مجالس عزا و تقویت روشنفکران و نویسندگان مزدور غربى چون «صادق هدایت» از برنامههاى اصلى سردمداران کفر علیه اسلام و مسلمانان بوده است.
حمله بىامان نظامى و تبلیغى علیه عزاداران حسینى نشأت گرفته از تحلیلهاى نسبتاً درست خصم کینهتوز است. آنها در بررسىهاى چند صد ساله خود روى آداب و سنن ملّت اسلام به این نتیجه رسیدهاند که:
– رشد و بارورى شیعه در محرّم است.
ـ روحیّه ظلم ستیزى شیعه در محرّم تقویت مىشود.
– مجالس عزاى حسینى محیطى مناسب براى تجهیز نیروهاى مردمى در دفاع از مرزهاى جغرافیایى و دینى مسلمانان است.
– مجالس عزاى حسینى هستههاى تشکیلاتى سازمان یافتهاى است در به هم ریختن نظامهاى ضدّ دینى و ضدّ بشرى.
– برپایى عزاى حسینى عاملى قوى در پدید آوردن گروههاى سیاسى نظامى در کشورهاى شیعه نشین است.
– بیشتر قیامهاى آزادیخواهان جهان متأثّر از قیام حسینى است.
– اقامهی عزاى حسینى سدّى پولادین در برابر نفوذ فرهنگ بیگانه است.
– اقامهی عزاى حسینى اقدامى مؤثّر در جلوگیرى از مفاسد فردى و اجتماعى مسلمانان است.
– برپایى مجالس عزاى حسینى سبب آگاهى و تعمیق باورهاى دینى بر اساس عواطف پاک انسانى شیعیان است.
– اقامهی عزاى حسینى همچون حجّ ابراهیمى عامل وحدت شیعیان است.
– برپایى عزاى سالار شهیدان سبب همدلى و مشارکت شیعیان در امور یکدیگر است.
با توجّه به موارد فوق دفاع از اقامه مجلس عزاى سیّد الشّهداء حضرت حسینبن على علیهماالسلام دفاع از کیان اسلام و مسلمین است. زیرا اقامهی عزاى حسینى علاوه بر اثرات ظاهرى که به برخى از آنها اشاره شد، اثرات معنوى فراوانى دارد. و غفلت و کوتاهى در انجام آن مانند غفلت از بزرگداشت غدیر است با پیامدهاى ناگوارش.
منبع: http://www.andalibonline.com/index.html