شنبه , ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
آخرین مطالب
خانه » با حجج رضوی قدم بقدم بدنبال حقیقت= آیا هستی خالقی دارد؟ خدا وجود دارد یا نه؟

با حجج رضوی قدم بقدم بدنبال حقیقت= آیا هستی خالقی دارد؟ خدا وجود دارد یا نه؟

با حجج رضوی قدم بقدم بدنبال حقیقت

خلاصه :

۱- بررسی دلایل منکرین خدا

۲- اثبات وجود خدا

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

۱- بررسی دلایل منکرین خدا :

آیا میدانستیدکه در طول تاریخ تا کنون هیچکس نتوانسته حتی یک دلیل بر عدم وجود خدا ارائه دهد؟

راسل درکتاب من یک خداناباورم یا یک ندانم گرا؟ در سال ۱۹۴۷ می‌گوید:

“به عنوان یک فیلسوف، اگر بخواهم برای شنونده‌های فلسفی محض سخن بگویم باید بگویم که خود را یک ندانم گرا توصیف می‌کنم چرا که فکر نمی‌کنم برهانی قاطع وجود داشته باشد که کسی بتواند اثبات کند که خدایی وجود ندارد.
از سوی دیگر اگر بخواهم بر فردی معمولی در خیابان اثری صحیح بگذارم فکر می‌کنم که باید بگویم من یک خداناباور هستم چرا که وقتی می‌گویم نمی‌توانم اثبات کنم که خدایی وجود ندارد مجبورم که همچنین به همانسان بگویم که نمی‌توانم اثبات کنم که خدایان هومری وجود ندارند”.
در سال ۱۹۵۳ راسل در مقاله «ندانم گرا بودن چیست؟» می‌گوید:

«یک ندانم گرا فکر می‌کند که دانستن حقایقی در مورد خدا و زندگی بعدی آنگونه که مسیحیت و دیگر مذاهب به آنها می‌پردازند، غیر ممکن است. یا اگر غیر ممکن نیست، در حال حاضر غیر ممکن است».
میپرسید : پس اینهمه انکار وجود خدا چیست؟

پاسخ این است که آنچه آنها گفته اند ( البته غیر از فحش ها وحرفهای بی دلیل ) در نهایت خارج از دو حال نیست؟

۱- خدائی را که خدا پرستان تعریف می کنندما با هیچ ابزاری نمی یابیم .

۲- خدائی را که خدا پرستان تعریف می کنند نمیتواند وجود داشته باشد .

نکته مهم این است که انکار آنها به تعریف خدا پرستان باز می گردد .

وتعریف خدا پرستان از خدا خود از دو حال خارج نیست :

۱- خدا ، موجودی مانند انسان است در ابعاد خاص خودش ( خدای انسان واره ) که خدای مسیحیت،خدای یهودیت،خدای اهل سنت(اسلام اکثریت) ، خدای فلسفی ، خدای عرفانی . از این نوع است . ( اثبات در ادامه مقاله می آید )

۲- خدا هیچ شبیه و نظیری ندارد و دقیقترین تصورات در مورد خداوند صورتی ذهنی از مخلوقی خیالی است که هیچگونه سنخیتی با خدای خارجی واقعی ندارد . که فقط خدای مورد معرفی اهل بیت از قرآن چنین است و لا غیر . ( بله نقطه به نقطه مطالب مورد ادّعایمان را با دلایل محکم اثبات خواهیم کرد ) .

ادامه دارد……

خبرنامه آرمان مهدویت

یک نظر

  1. دوست عزیز و حقیقت جوی گرامی
    لطفا اگر مطلبی از برتراند راسل نقل می کنید کامل آن را ادا کنید و از بخشی از سخنان برای اثبات حرفهای خود استفاده نکنید.حتما اگر کتابش را خوانده باشید درباره قوری چای در آسمان چیزی شنیدید؟ من از شما می پرسم اگر عده ای چیزی را ادعا کنند که خود معتقدند چیزی ماورای طبیعی است و هیچ کس قادر به دیدنش نیست و دلایل قانع کننده ای برای اثباتش نیاورند احمقانه نیست که به جای اثبات آن از شکاکان یا منکران بخواهند دلایل خود را برای عدم اثبات آن بیاورند؟ کمی عاقلانه تر و دور از تعصب به این حقیقت نگاه کنید . وظیفه اثبات با کسی است که ادعا می کند نه کسی که شک دارد. در ضمن بسیاری از ادعاهای ادیان با همین علم رد شده است. درست است که کسی نمی داند منشا هستی چه بوده اما همین دانشمندان که شما سخنانشان را می آورید نسبت به خدایان تمامی ادیان منکر یا ندانم گرا هستند نه مبدا هستی. رد خدایان ادیان هم با رد سخنانشان با استفاده از مفاهیم علمی ممکن است. اگر خدای یهود گفته ۵۰۰۰ سال از عمر آدم می گذرد و علم می داند که بسی بیش از اینهاست و اگر مسیحیت و اسلام از آفرینش انسان از گل چون سفال به یکباره(خلقت گرایی) و یا زیر آب رفتن تمام جهان در زمان نوح سخن می گویند علم با شواهدی که می بیند آن را رد می کند. یک مثل ایرانی است که می گوید” دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس را”
    اگر تعصب را کنار بگذاریم حقیقت جلوی چشمانمان است

    [پاسخ:]

    با سلام ، من مخلص هرچی آدم با ادبه، ممنونم که بجای فحش با بزرگواری و آقائی انتقاد کردید. من در خدمتتان هستم که با هم بسوی حقیقت حرکت کنیم.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.خانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*